Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

11 نوع محتوا برای وب

حجم محتوایی که مردم انتظار خواندن و جمع آوری آن را دارند در نیم دهه گذشته افزایش یافته است. اگر در زمان‌های قبل می‌توانستید یک مقاله را فقط با 300-500 کلمه کامل کنید، اکنون روند استاندارد نوشتن بیش از 1000 کلمه است و تصاویر عالی همراه آنهاست. مردم به قدری جذب تصاویر و ویدیوها شده اند که هر محتوایی بدون آنها نور روز را نخواهد دید. و جای تعجب نیست زیرا این روزها افراد بیشتری از اینترنت برای انجام جستجوهای خود به صورت آنلاین استفاده می کنند. اگر در سال 2008 تنها 1.4 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کردند، در حال حاضر این تعداد به 3 میلیارد نفر افزایش یافته است. بنابراین اگر قصد شما رسیدن به حداکثر تعداد افراد است، باید نوع محتوایی را که تولید می کنید بداهه گویی کنید. و خبر خوب این است که شما راه های زیادی برای تهیه محتوای خود دارید. 11 مورد از آنها در زیر ذکر شده است.

1. فهرست ها

همانطور که ما در مورد 11 نوع محتوا برای وب صحبت می کنیم، اجازه دهید ابتدا در مورد اهمیت لیست ها صحبت کنیم. پس از همه، این نیز یک مقاله “فهرست” است. مردم همیشه جذب “فهرست” می شوند. می‌توانید عنوان مقاله‌های خود را با گفتن «روش‌های برتر برای افزایش رتبه‌تان»، «یا ۸ مکان برای بازدید در دبی» یا حتی «۱۰ کاری که نباید در سفر انفرادی انجام دهید» برای جلب توجه عنوان کنید. مردم احتمالاً چنین مقالاتی را به جای اینکه صرفاً به شکل متنی پیش ببرند، به خاطر می آورند. و اگر علاقه مند شوند، به احتمال زیاد آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

2. “چگونه” مقالات

مقالات “چگونه” از نوع مقالات آموزشی هستند. به عنوان مثال “چگونه با نوشتن محتوای خوب توجه را جلب کنیم” یا “چگونه یک تیم منابع انسانی خوب بسازیم” همیشه افراد را تشویق می کند تا روی آنها کلیک کنند و آنها را بخوانند. در مورد یک مشکل پیچیده صحبت می کند که شما برای آن پاسخ دارید. یک مشکل را معرفی کنید و سپس راه حل یا راه های مختلفی را ارائه دهید که از طریق آن می توان راه حل ایجاد کرد. در صورت امکان، می‌توانید با نمایش تصاویر بصری، ویدیوهایی از مقاله‌های «چگونه…» ایجاد کنید و این کار را برای خواننده جذاب‌تر کنید.

3. پست های نظر

هر کسی در جهان نظرات و عقایدی در مورد یک موضوع خاص دارد که توسط افراد محبوب در زمینه های مختلف نوشته شده است قطعا جالب خواهد بود. وقتی یک فرد مشهور، مثلاً مالک فیس بوک، مارک زاکربرگ، در مورد آخرین روند بازاریابی فیس بوک می نویسد، می توانید مطمئن باشید که بسیاری از مردم به آن گوش خواهند داد. می توانید چنین پست هایی را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید یا مقاله نظر خود را بنویسید و نظرات خود را دعوت کنید. همه نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا فقط افرادی با نظر متخصص می توانند چنین مقالاتی را انجام دهند وگرنه همیشه بازتولید آنچه دیگران نوشته اند خواهد بود.

4. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک مدتی است که وجود داشته و هنوز هم محبوب است. اینفوگرافیک نمایش مبتکرانه ای از محتوا و تصاویر به شیوه ای هوشمندانه است. نباید خیلی شلوغ به نظر برسد، اما باید ویژگی های اصلی سوژه را برجسته کند. به عنوان مثال، اگر در مورد روندهای بازاریابی سال 2016 صحبت می کنید، باید تمام گرایش های مهم را به صورت بسیار مختصر در بر داشته باشد. تهیه اینفوگرافیک آسان نیست و قطعاً ارزان نیست، اما چشم های بسیاری را به خود جلب می کند. می توانید یک قدم فراتر بروید و یک گیفوگرافیک بسازید – ترکیبی از انیمیشن و محتوا. در اینجا تصاویر ثابت با تصاویر متحرک گیف جایگزین می شوند.

5. تصاویر میم

تصاویر میم خیلی گران نیستند، اما تاثیر زیادی دارند. ایجاد آنها نیز آسان است و برای انجام این کار نیازی به مهارت گرافیکی ندارید. اگرچه میم ها انتخاب خوبی برای ارسال در وبلاگ شما نخواهند بود، اما برای کانال های رسانه های اجتماعی عالی هستند. Meme را در Twitter، Pinterest، Reddit، Tumblr و StumbeUpon امتحان کنید و تفاوت را ببینید.

6. فیلم ها

ویدئوها به خودی خود دنیایی هستند. یک ویدیوی خوب از محصولات و پیشنهادات شما بازدیدکنندگان زیادی را به همراه خواهد داشت. ویدیوها فوق العاده متقاعد کننده خواهند بود زیرا اکنون که مردم اهمیت ویدیوها را در وب سایت خود می دانند، واقعاً شروع به بهره برداری از آن کرده اند. با این حال، ویدیوهای اطلاعاتی و آموزشی هنوز هم تقاضای زیادی دارند.

7. راهنما

این نسخه دیگری از مقالات معمولی “چگونه” است، اما به شیوه ای دقیق تر و عمیق تر. از آنجایی که بسیار طولانی است، باید دقت کرد که آن را جذاب و گیرا کند. اگر راهنماهایی را فقط به خاطر ایجاد آن ایجاد کنید، کاملاً کسل کننده و کسل کننده خواهد بود. افرادی که راهنماها را جالب می یابند می توانند آنها را به صورت pdf قابل دانلود دانلود کنند.

8. بررسی محصول

این نوع محتوا احتمالاً نیازی به معرفی خاصی ندارد زیرا شما آن را در یک مقطع زمانی انجام داده اید. شما می‌توانید با بیان جزئیات ویژگی‌های خاص محصولات خود، نحوه کمک به کاربر نهایی، بررسی محصول را ایجاد کنید و سپس در پایان آن یک فراخوان برای اقدام ارائه دهید.

9. مطالعات موردی

مطالعات موردی نیز خود توضیحی است زیرا شما در مورد محصول خود صحبت می کنید و اینکه چگونه به یک مشتری خاص کمک می کند تا تجارت یا زندگی خود را بهبود بخشد. مطالعات موردی می‌تواند داستان‌های واقعی زندگی باشد که نشان می‌دهد محصول شما چگونه است، محصول شما چه می‌کند، مشتری شما چه مشکلاتی دارد و چگونه به مهار این مشکل کمک کرده است. همچنین می‌توانید چالش‌هایی را که مشتری با آن مواجه است و اینکه چگونه استفاده از محصول شما به آنها در غلبه بر آن کمک کرده است، توضیح دهید.

10. انجام تحقیق و ارائه حقایق

تحقیق روشی قدرتمند برای ارائه اطلاعات واقعی است. به جای اینکه بگویید «این روزها افراد زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند»، می‌توانید بگویید «طبق گزارش آژانس سازمان ملل، این روزها ۳ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند». این دارای اعتبار است و بنابراین یک راه قدرتمند برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان شما است.

11. پادکست

پادکست ها ممکن است مانند گذشته محبوب نباشند. اما همچنان در سناریوی بازاریابی محتوا جایگاه ویژه ای دارد. شما می‌توانید پادکست‌های عالی بسازید که افراد هنگام سفر یا انجام تمرینات بتوانند به آن گوش دهند. اگر سابقه فنی و مهارت های ارائه دارید، می توانید پادکست های عالی بسازید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2223

مطالب آموزشی روزهای گذشته