صفحه اصلی / وبلاگ /
7 اشتباه تحقیقاتی کلمات کلیدی که بر نتایج شما تأثیر می گذارد

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین جنبه های سئو است، با این حال بسیاری از افراد در انجام آن به درستی شکست می خورند. انجام اشتباهات در تحقیق کلمات کلیدی می تواند برای شما هزینه داشته باشد زیرا همه ترافیک منجر به فروش نمی شود. برای اینکه ترافیک سودآورتری را به سایت خود هدایت کنید، از ۷ اشتباه زیر اجتناب کنید.

1. هدف قرار دادن کلمات کلیدی که مردم استفاده نمی کنند

این به نظر بی‌معنا می‌آید، اما تعجب خواهید کرد که بدانید چند شرکت در خارج از کشور برای یافتن کلمات کلیدی بدون تعیین اینکه آیا مردم واقعاً آن عبارات را جستجو می‌کنند یا خیر، فکر می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از مشاغل از اصطلاحات داخلی به عنوان کلمات کلیدی استفاده می کنند. در حالی که این عبارات ممکن است برای شخصی که در این صنعت کار می کند آشنا باشد، احتمالاً برای جستجوگرانی که تمایل به استفاده از اصطلاحات مختلف دارند، خارجی هستند. اگر یک شرکت سئو را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی خود استخدام می کنید، مطمئن شوید که آنها عمداً کلمات کلیدی مبهم و با رتبه بندی آسان را هدف قرار نمی دهند، فقط برای اینکه بتوانند رتبه بندی را تضمین کنند.

2. فقط کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف قرار دهید

برای بسیاری از صاحبان کسب و کار، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت بالا به سادگی غیرواقعی است زیرا شانس خوبی وجود دارد که نتوانند سایت خود را برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی کنند. هنگام انتخاب کلمات کلیدی، اعتبار و سن سایت خود را در نظر بگیرید زیرا هدف قرار دادن کلمات کلیدی که نمی توانید برای آنها رتبه بندی کنید اتلاف وقت و هزینه است.

3. عدم در نظر گرفتن قصد کاربر

یک کلمه کلیدی چیزهای زیادی در مورد قصد کاربر نشان می دهد. چرا کاربر آن عبارت خاص را وارد کرده است؟ آنها چه میخواهند؟ هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، سعی کنید در ذهن کاربران وارد شوید تا بفهمند وقتی از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند دقیقاً چه چیزی می خواهند. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی که شامل کلمه “خرید” است، به احتمال زیاد به فروش تبدیل می شود. از سوی دیگر، یک کلمه کلیدی که شامل کلمه “رایگان” است احتمالاً به فروش تبدیل نمی شود زیرا هدف جستجوگر یافتن چیزی رایگان است – نه در واقع خرید چیزی.

4. انتخاب کلمات کلیدی بیش از حد گسترده

رتبه بندی برای کلمات کلیدی بیش از حد گسترده بی معنی است زیرا کلمات کلیدی گسترده به مراتب کمتر باعث ترافیک و فروش هدفمند شما می شوند. به عنوان مثال، بهتر است برای یک عبارت کلیدواژه خاص مانند “شرکت توسعه وب سایت کانتون، اوهایو” رتبه بندی شود تا یک عبارت عمومی مانند “توسعه وب سایت”.

5. عدم بررسی کلمات کلیدی به صورت سالانه

تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند تنظیم و فراموش کردن آن نیست – این یک تلاش مداوم است. رفتار جستجوی مصرف کننده در طول زمان تغییر می کند، بنابراین بررسی کلمات کلیدی شما به صورت سالانه ضروری است. در طول بررسی کلمات کلیدی، می توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی عملکرد ضعیفی دارند و باید حذف شوند، همچنین کدام کلمات کلیدی عملکرد خوبی دارند و فرصت های رشد را نشان می دهند.

6. نادیده گرفتن نرخ تبدیل

اگر این ترافیک به فروش تبدیل نشود، سطوح بالای ترافیک برای وب سایت کسب و کار شما اهمیتی ندارد. رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص و پرمخاطب ممکن است تعداد زیادی از ترافیک را برای شما به ارمغان بیاورد، اما از نظر مالی، اگر کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که در واقع به فروش تبدیل می شوند، حتی اگر به جذابیت قبلی نباشند، کسب و کار شما بسیار بهتر خواهد بود.

7. عجله در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی خوب، مانند هر کاری که ارزش انجام دادن دارد، زمان می برد. عجله در فرآیند انتخاب کلمه کلیدی می تواند در دراز مدت برای شما هزینه داشته باشد. وقت گذاشتن برای انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با ترافیک بالا/رقابت کم که قصد خرید را نشان می دهند، بازده سرمایه (ROI) بالایی را برای شما به ارمغان می آورد.

توجه : اطلاعات شما در دنیار وب محفوظ می ماند