صفحه اصلی / وبلاگ /
8 نکته برای بهینه سازی فرم های تماس

اگر تجارت آنلاین انجام می دهید، به احتمال زیاد یک فرم تماس در وب سایت خود دارید. برای بسیاری از صاحبان مشاغل، هدف یک وب سایت این است که بازدیدکنندگان را به سمت یک فرم تماس هدایت کند تا رابطه را به سطح بعدی برساند. از درخواست قیمت تا ثبت سفارش، می توان از فرم تماس برای اهداف بسیاری استفاده کرد.

به منظور افزایش تبدیل و جلوگیری از ترک فرم تماس توسط افراد، مطمئن شوید که فرم تا حد امکان کاربر پسند باشد. در زیر چند نکته برای بهینه سازی فرم تماس در وب سایت شما آورده شده است.

1. فیلدهای مورد نیاز را به وضوح برجسته کنید

ارسال فرم برای کاربران بسیار آزاردهنده است، فقط متوجه می شوند که ارسال ناموفق است زیرا فیلدهای لازم را پر نکرده اند. مطمئن شوید مشخص است که کاربران باید چه فیلدهایی را با علامت ستاره پر کنند.

2. شامل بیانیه ای در مورد حریم خصوصی

برای ایجاد اعتماد و افزایش تبدیل، بیانیه ای در مورد حریم خصوصی در زیر فرم تماس قرار دهید. چیزی مانند “ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم” این کار را انجام می دهد.

3. از پرسیدن سوالات زیاد خودداری کنید

مطمئناً، شما می خواهید در مورد مشتریان احتمالی خود و دلیل تماس آنها با شما چیزهای زیادی بدانید، اما مانند هر رابطه ای، آن را به آرامی دنبال کنید. از پرسیدن سوالات بیش از حد خودداری کنید، تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را تحت فشار قرار ندهید یا آنها را در معرض خطر قرار ندهید. فقط سعی کنید پاسخ هایی را که کاملاً نیاز دارید را دریافت کنید. می توانید بقیه داده های مورد نیاز خود را بعداً در فرآیند تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دریافت کنید. هرچه فرم ساده تر و مختصرتر باشد، بهتر تبدیل می شود.

4. یک فرم تماس همه کاره بسازید

یک فرم تماس خوب، مشتریان شما را قادر می‌سازد تا چندین کار را انجام دهند، از پرسیدن سؤال در مورد خدمات شما، صحبت کردن با شما در مورد فرصت‌های مطبوعاتی و درخواست پیشنهاد.

5. پیدا کردن فرم تماس خود را آسان کنید

اطمینان حاصل کنید که فرم تماس شما تا حد امکان در دسترس باشد و پیدا کردن آن آسان باشد. فرم تماس شما باید در پیمایش اصلی شما باشد و از تمام صفحات اصلی محصول یا خدمات شما قابل دسترسی باشد.

6. از استفاده از CAPTCHA خودداری کنید

CAPTCHA تقریباً به همان اندازه که کاربر پسند نیست. بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که فرم تماس را صرفاً به دلیل داشتن CAPTCHA پر نکنند. دیگران پس از چندین بار تلاش ناموفق برای ارسال تسلیم می شوند. راه های دیگری برای جلوگیری از هرزنامه فرم تماس به جز CAPTCHA وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از کاربران بخواهید که به سؤالی مانند «1 + 1 =» پاسخ دهند تا تأیید کنند که انسان هستند.

7. از یک فراخوان برای اقدام در دکمه ارسال استفاده کنید

دکمه‌های ارسال با فراخوان‌های اقدام صریح مانند «هم‌اکنون پیشنهاد قیمت دریافت کنید» یا «درباره کار با ما بیشتر بدانید» بهتر از دکمه‌هایی که عبارت «ارسال» یا «اینجا را کلیک کنید» تبدیل می‌شوند.

8. یک فرم تماس در بالای تاشو قرار دهید

فرم های تماس که در بالای تاشو در گوشه سمت راست بالای صفحه وب قرار دارند، بهترین عملکرد را دارند. علاوه بر قرار دادن یک فرم تماس در بالای صفحه، یکی را در پایین صفحه نیز قرار دهید تا بر فراخوانی اقدام و به حداکثر رساندن تبدیل ها تاکید کنید.

توجه : اطلاعات شما در دنیار وب محفوظ می ماند