Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آیا گوگل در حال جنگ با مشاغل کوچک است؟

گوگل اخیراً به دلیل اینکه ظاهراً از برندهای بزرگ در نتایج جستجوی خود طرفداری می کند و کسب و کارهای کوچک را به مرز ضرب المثل می کشاند، در جامعه SEO مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته منتقدان، گوگل با تبلیغ پروژه هایی مانند خودروهای خودران خود و گوگل پلاس، که هیچکدام برای غول اینترنتی درآمدزایی ندارند، توانسته است توجه را از استراتژی های تجاری مشکوک خود منحرف کند. در همین حال، درآمدهای گوگل در سال جاری میلیاردها دلار افزایش یافته و درآمدهای شبکه شریک AdSense گوگل به شدت کاهش یافته است. گوگل برای رشد بسیار سریع چه کرده است و چرا شبکه شریک AdSense آن عواقب آن را متحمل شده است؟

مرگ رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک

آرون وال، مشاور مشهور سئو و بنیانگذار SEOBook، در یک پست وبلاگ اخیر اشاره کرده است که وقتی عبارت «مانیتور HD» را در گوگل جستجو می‌کند، فقط می‌تواند تبلیغات پولی و لینک‌هایی به صفحات Google را در بالای صفحه ببیند. بر اساس مشاهدات او و رشد ناگهانی درآمد گوگل، بسیاری از منتقدان گمان می کنند که گوگل به طور استراتژیک ترافیک موتورهای جستجو را به سمت سایت هایی هدایت می کند که می توانند از آن سود ببرند. این تغییر به ظاهر جزئی این پتانسیل را دارد که به بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک و بازاریابان وابسته آسیب برساند که برای ایجاد ترافیک و فروش به رتبه‌بندی بالای موتورهای جستجوی ارگانیک وابسته هستند. مت کاتس گوگل حتی بازاریابان وابسته مستقل را “گامی غیرضروری در قیف فروش” خواند.

گوگل احتمالاً املاک و مستغلات اصلی را در SERP ها برای خود نگه می دارد تا سود را افزایش دهد. با تبدیل شدن به بزرگترین شرکت وابسته، گوگل می تواند به سرعت هزاران بازاریاب وابسته و کسب و کارهای کوچکی را که برای بقای خود به درآمد بازاریابی وابسته متکی هستند، جابجا کند. این یک چشم انداز ترسناک است، اما گوگل در نهایت بهای آن را با کشتن غازی که تخم طلایی را گذاشته است، پرداخت خواهد کرد.

آینده بازاریابی آنلاین

مردم به طور روزانه با پیام های تبلیغاتی و بازاریابی بمباران می شوند، بنابراین آنها به سرعت تبلیغات را تشخیص می دهند و تمایل دارند آنها را تنظیم کنند. بنابراین، تعداد زیادی از کاربران Google احتمالاً هنگام جستجو مستقیماً به نتایج ارگانیک می روند. و اگر مردم به جستجوی اطلاعات در گوگل ادامه دهند و متوجه شوند که چیزی جز تبلیغات در بالای صفحه وجود ندارد، احتمالاً نسبت به نتایج جستجوی گوگل احساس بی اعتمادی خواهند کرد و شروع به استفاده از موتور جستجوی دیگری خواهند کرد. مردم از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مرتبط استفاده می کنند نه تبلیغات.

در نهایت، این به مصرف‌کنندگان بستگی دارد که تصمیم بگیرند از کدام موتور جستجو استفاده کنند، و اگر گوگل این کار را ادامه دهد، این احتمال وجود دارد که بسیاری از مردم به دنبال جایگزینی باشند. جهان برای یک موتور جستجوی جدید آماده است و گوگل با در اولویت قرار دادن سود خود، تسلط بر بازار را برای یک رقیب آسان‌تر می‌کند.

کسب‌وکارهایی که برای سرنخ‌ها، فروش و سود به وب متکی هستند، می‌توانند با ایجاد قیف‌های فروش دیگر در سایت‌های خود، وابستگی خود را به Google به حداقل برسانند. از تبلیغات نمایشی گرفته تا بازاریابی رسانه های اجتماعی تا بازاریابی ایمیلی، انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی آنلاین موثر وجود دارد که می توانید آنها را اجرا کنید. کارهای دیگری که صاحبان کسب و کار می توانند برای کاهش قدرت و نفوذ گوگل در دنیای آنلاین انجام دهند، استفاده از یک موتور جستجوی متفاوت، اجتناب از کلیک کردن بر روی تبلیغات پولی گوگل، و امتحان سایر شبکه های تبلیغاتی PPC به جز AdWords است.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1826

مطالب آموزشی روزهای گذشته