Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

استراتژی های کسب درآمد برای برنامه های کاربردی وب

درآمد کل نتفلیکس بیش از 3.9 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2018 بود.
Statista ادعا می کند که اپلیکیشن معروف بازی Pokemon Go احتمالاً در سال 2020 70 میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد.
درآمد فیس بوک از 7.87 میلیارد دلار در سال 2013 به 40.7 میلیارد دلار در سال 2017 افزایش یافت.

چگونه این برنامه ها درآمد کسب می کنند؟

پاسخ ساده این است که آنها از طریق استراتژی های هوشمندانه درآمدزایی درآمدزایی می کنند. بخش غم انگیز این است که هر اپلیکیشنی نمی تواند در چند ماه اول درآمد مناسبی ایجاد کند، و برخی از آنها صرفاً بدون ایجاد جرقه ای از بین می روند. با این حال، جلب توجه اپلیکیشن ها و ایجاد سود برای اپلیکیشن ها آسان نیست، شما باید یک استراتژی مناسب داشته باشید که لنگ نزند.

درست است، هر برنامه به روش خاص خود منحصر به فرد است، بنابراین هنگام برنامه ریزی استراتژی کسب درآمد، باید در نظر بگیرید که آیا با برنامه شما نیز کار می کند یا خیر.

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید:

گزینه پرداخت برای دانلود بهترین است

اگر مطمئن هستید که مشتریان وفادار را از طریق برنامه خود جذب می کنید، مطمئناً می توانید برای آن قیمت تعیین کنید. هنگامی که آماده بازاریابی برنامه های خود در Google Play و App Store شدید، می توانید قیمتی را برای دانلود تعیین کنید. هنگامی که کاربر برنامه شما را دانلود کرد، شروع به دریافت درآمد از آن می کنید.

در ابتدا، مردم ممکن است تمایلی به دانلود چیزی نداشته باشند که قبلاً امتحان نکرده‌اند، اما اگر قبلاً نامی برای خود ایجاد کرده‌اید، اصلاً دشوار نخواهد بود. در واقع، مردم تمایل بیشتری به خرید دارند، زیرا آنها می دانند که شما محصولی با کیفیت ارائه می دهید.

اگر صدها برنامه رقابتی در یک ژانر وجود دارد، ممکن است مجبور شوید یک برنامه بازاریابی قوی داشته باشید. اگر مطمئن هستید که چیزی منحصر به فرد برای ارائه به مشتریان خود دارید، می توانید این استراتژی کسب درآمد را انتخاب کنید. این USP شما خواهد بود. شما می توانید USP خود را با تجزیه و تحلیل برنامه های رقابتی و ارائه چیزی که دیگران انجام نمی دهند، برنامه ریزی کنید.

برنامه های Freemium به همان اندازه مهم هستند

اگر تازه وارد هستید یا در حال تلاش در ژانر جدیدی از برنامه هستید، ایده خوبی است که با یک مدل رایگان شروع کنید. هنگامی که یک پایگاه کاربری قوی با برنامه خود ایجاد کردید، طرفداران خوبی خواهید داشت. در مرحله بعد، می توانید کاربران خود را تشویق کنید تا به مدل پریمیوم ارتقا پیدا کنند.

اپلیکیشن های Freemium می توانند استراتژی خوبی برای کسب درآمد باشند زیرا می توانید لینک های دانلود را با محتوای بازاریابی جذاب برای تمامی بازدیدکنندگان خود ارسال کنید. اگر دوست دارند نظرات را بخوانند، مطمئناً روی پیوند کلیک می کنند و برنامه شما را دانلود می کنند. این کاری است که Amazon Prime انجام می دهد. آنها محتوای رایگان زیادی را همراه با محتوای پولی ارائه می دهند. بنابراین اگر کاربر می‌خواهد بیشتر ببیند، می‌تواند فقط به یک نسخه پریمیوم ارتقا دهد.

ارز مجازی قطعا یک روند جدید است

این استراتژی کسب درآمد را می توان به طور گسترده در برنامه های بازی همه جانبه مشاهده کرد. با کشاندن کاربران به بازی‌ها، می‌توانید آن‌ها را وادار به دانلود برنامه‌های بیشتری کنید و حتی ویژگی‌های خاصی را که فقط برای کاربران پولی باز است باز کنید. اگر در بازی ها برنده شوید، برنامه هایی وجود دارند که به ارز مجازی پرداخت می کنند. برخی از برنامه ها پیشنهادهای تبلیغاتی ویژه ای دارند که افراد را به برنده شدن تشویق می کند. افرادی که این ارز مجازی را دریافت می کنند، می توانند مزایا را از بین ببرند.

قرار دادن تبلیغات محلی به صورت استراتژیک

کاربران هنگام شروع بازی از تبلیغات متنفرند و استفاده آنها از برنامه را مختل می کند. این باعث می‌شود که تبلیغ را ببندند و استفاده از برنامه را متوقف کنند، که منجر به «حذف نصب» می‌شود. برنامه های زیاد می توانند عملکرد برنامه را مختل کنند.

در حالی که قرار دادن تبلیغات بومی یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از برنامه است، باید مطمئن شوید که کمترین وقفه را برای کاربر ایجاد می کند. می‌توانید آن را هوشمندانه در میان دیگر عناصر برنامه قرار دهید. و مطمئن شوید که اجرای تبلیغ بر عملکرد برنامه تأثیر نمی گذارد.

شما می توانید این استراتژی کسب درآمد را انتخاب کنید و همچنان برنامه خود را برای دانلود رایگان نگه دارید. اگر تبلیغات را مطابق با نیازها و نیازهای کاربران قرار دهید، آنگاه میزان موفقیت واقعاً بالا خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه کودک با محصولات کودک راه اندازی کنید، نمی توانید تبلیغی برای ویلچر موتوردار داشته باشید. که پاسخ های مورد نظر را به همراه نخواهد داشت.

بازاریابی وابسته و مشوق ها

وقتی صاحبان محصولات دیگر تبلیغات خود را در برنامه شما قرار می دهند، در مورد دریافت پول چطور؟ شما به برندهای دیگر اجازه می‌دهید با قرار دادن تبلیغات در برنامه شما، استراتژی کسب درآمد خود را اجرا کنند. بنابراین تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات خود را در برنامه شما قرار دهند و به محض اینکه یک سرنخ قوی از آن ایجاد شد، انگیزه کسب خواهید کرد. این به طور مؤثرتری در برنامه‌های بازی مشاهده می‌شود که بازیکنان روی آن‌ها کلیک می‌کنند تا امتیازها، ارزهای حیاتی و مزایای مشابه را پس‌خرید کنند.

اشتراک، ابونمان

البته، اشتراک یکی از بهترین استراتژی ها برای درآمدزایی برای اپلیکیشن شماست. این تقریباً شبیه مدل فریمیوم است، اما تنها تفاوت این است که به جای ترغیب کاربر برای دانلود برنامه، آنها را تشویق می کنید تا برای محتوای بیشتر مشترک شوند. شما می توانید به صورت محدود محتوایی به خوبی ارائه دهید، بنابراین از کاربر خواسته می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت شما مشترک شود. با این حال، به یاد داشته باشید که استراتژی اشتراک نیاز دارد که استراتژی پرداخت کم باشد تا به کاربر انگیزه دهد.

وقتی برنامه شما محتوا محور است، مانند برنامه خبری، برنامه سرگرمی و افراد مشهور، برنامه ویدیویی و غیره، می‌توانید این استراتژی را انتخاب کنید. برخی از دارندگان برنامه یک مدل سلسله مراتبی از پایین‌ترین ساختار پرداخت تا افزایش پرداخت را با باز شدن قابلیت‌های بیشتر قرار می‌دهند.

نتیجه

اینها تنها چند روش اما بسیار موفق هستند که از طریق آنها می توانید برنامه خود را تبلیغ کنید و درآمد کسب کنید. جدای از روش‌های ذکر شده در بالا، می‌توانید با اپلیکیشن دیگری که محصولی مکمل محصول شما می‌فروشد، شریک شوید. این به برنامه ها کمک می کند یکدیگر را تبلیغ کنند. اجباری نیست که با هر برنامه بسیار موفقی همکاری کنید.

ایجاد یک پایگاه کاربری بزرگ و معرفی خرید درون برنامه ای هرگز نمی تواند اشتباه باشد. چه یک برنامه بازی یا یک برنامه محصول داشته باشید، این درآمد است که مهم است و رابطه مستقیمی بین تعداد کاربران و درآمد فروش وجود دارد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2064

مطالب آموزشی روزهای گذشته