Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

برنامه نویسی PHP چیست؟

زبان برنامه نویسی PHP شاید یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور باشد که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این صفحه توسط Rasmus Lerdorf در سال 1994 ایجاد شد و به عنوان صفحه اصلی شخصی شناخته شد، از این رو PHP. از زمان پیدایش، این زبان برای استفاده بسیار بیشتر از آنچه در نظر گرفته شده بود مورد استفاده قرار گرفت و رشد آن بسیار زیاد بود.

تا سال 2103، حدود 240 میلیون وب سایت و 2.1 میلیون سرور اینترنتی در حال استفاده بود. نسخه ها و تغییرات جدید فایل از زمان انتشار اول ایجاد شده است. اعتقاد بر این است که این زبان یکی از ساده‌ترین زبان‌ها برای تسلط است، و یک انتخاب باورنکردنی برای ساخت وب‌سایت است زیرا به ایجاد نمودارها، نمودارها، پیوندهای تصویری، گالری تصاویر کوچک و بسیاری دیگر کمک می‌کند. توسعه دهندگان از آن برای ایجاد صفحات ثبت نام، مدیریت پست های انجمن، پست های مهمان و غیره استفاده می کنند.

هر کسی می تواند با استفاده از PHP یک وب سایت بسازد، حتی محتوا تولید کند، و بهترین چیز این است که شما حتی نیازی به دانستن اصول اولیه HTML ندارید. فناوری برنامه نویسی عملکرد سریعی را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، این پاسخ خواهد بود، زمان چرخش چشمگیر است.
در زیر به برخی از مزایای اصلی این زبان اشاره می شود

1) متن باز است

یکی از جذابیت های اصلی این زبان این است که هیچ شرکت بزرگی به آن مجوز نمی دهد، بنابراین منبع باز است و دارای یک کتابخانه بزرگ و قابل توسعه است. اگر در حین برنامه نویسی با مشکل مواجه شدید، پشتیبانی جامعه رو به رشد توسعه دهندگان تضمین شده است.

2) واقعاً سریع است

توسعه دهندگان از استفاده از زبان های برنامه نویسی که سریع هستند لذت می برند. این یکی با این لایحه مطابقت دارد. وب‌سایت‌های ساخته شده با این زبان آسان‌تر بارگیری می‌شوند. مردم در سرتاسر جهان وب‌سایت‌های بارگذاری سریع را ترجیح می‌دهند (زیرا آنها هنوز هم هر از گاهی با سرعت اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنند)، و هرگز از وب‌سایت‌های کند بازدید نمی‌کنند. زمان استقرار نیز در PHP سریعتر است. توسعه دهندگان سخت کار می کنند تا پایگاه کد را بازسازی کنند تا مصرف حافظه کمتری داشته باشد، اما سطح عملکرد افزایش یافته است. آخرین نسخه PHP 7 واقعاً برای ایجاد مرزهای جدید در سرعت و عملکرد تنظیم شده است.

3) پایدار

این زبان تقریباً 24 سال است که در بازار وجود دارد. میلیون ها توسعه دهنده از سراسر جهان با موفقیت از آن استفاده کرده اند. آنها همچنین اشکالات را برطرف کرده اند، زبان را کامل کرده اند، کتابخانه های بیشتری اضافه کرده اند و آن را پایدارتر کرده اند.

4) جاسازی

یکی از ویژگی های عالی زبان برنامه نویسی این است که می توانید آن را به راحتی در HTML جاسازی کنید. این بسیار خوب است زیرا می توانید یک وب سایت استاتیک را به یک وب سایت پویا تبدیل کنید.

5) پسوندهای متعدد

PHP مقیاس پذیر است زیرا با چندین پسوند ادغام شده است. این باعث می شود برنامه شما سریع و پایدار باشد. در نتیجه استفاده از این زبان برنامه نویسی شاهد بهبود ROI خود باشید و در صدر رقابت باقی بمانید.

6) آینده روشن است

این فناوری برای مدت بسیار طولانی وجود داشته است و حتی برای مدت طولانی تری نیز وجود خواهد داشت. به این زودی هیچ چیز جایگزین آن نمی شود. و پرداخت خوبی دارد، و بسیار با ارزش است.

7) کراس پلت فرم / استقلال پلت فرم باور نکردنی

این زبان بر روی پلتفرم های مختلف اجرا می شود. توسعه‌دهنده می‌تواند روی کار در دست تمرکز کند و نگران سیستم‌عامل مشتری/کاربر نباشد. عملیات بدون درز در پلتفرم های مختلف امکان پذیر است. همچنین امکان تامین منابع مالی برای ارائه دهندگان خدمات هاستینگ به راحتی وجود دارد. این برای توسعه دهندگان نرم افزار تجاری بسیار مفید است زیرا آنها مجبور نیستند زمان و نیروی انسانی قابل توجهی را برای انتقال کدها از یک پلت فرم به پلتفرم دیگر اختصاص دهند.

8) کاهش هزینه نقص برنامه

درخواست های وب با یک حالت کاملاً خالی با فضاهای نام اولیه و جهانی ها (به جز توابع، کلاس ها و جهانی های استاندارد) شروع می شوند. در صورت وجود نقص و نقص نرم افزاری، باگ در درخواست های بعدی تداخلی ایجاد نمی کند. PHP به جداسازی انبوه درخواست ها کمک می کند و به کاهش نقص های برنامه کمک می کند.

9) از پیش تنظیم شده است

یک PHP آماده برای استفاده در بسیاری از خدمات میزبانی وجود دارد. بنابراین در حین ایجاد یک وب سایت نیازی به انجام تنظیمات خاصی ندارید. با این حال، اگر نیازهای شما به امنیت بالا نیاز دارد، ممکن است مجبور شوید آن را تنظیم کنید.

ویژگی هایی که می توانید با آخرین نسخه از آنها لذت ببرید

ویژگی های جدید با هر نسخه اضافه می شود. PHP 5 به دلیل پشتیبانی از OOP و عملکردهای مشابه معروف بود. سپس PHP 5.3 آمد و اکنون، 7. PHP 7 با برخی از ویژگی های باورنکردنی در جلف خود گنجانده شده است. بیایید یک بررسی سریع از آنها انجام دهیم:

سرعت – این نسخه از PHP واقعا سریعتر از نسخه های قبلی خود است. سرعت آن دو برابر نسخه 5.6 است.
Type Declarations – Type Declarations می تواند به شما در تعریف متغیر کمک کند تا بتوانید به نتایج پیش بینی شده دست یابید. در نسخه جدید می توانید این را به صورت خودکار تنظیم کنید.
کنترل بیشتر روی کد – PHP 7 نکات نوع Scalar مانند int، float، string و bool را اضافه کرده است. این کار نوشتن برنامه های PHP صحیح و مستندسازی، خواندن کدها و کنترل آنها را آسان تر می کند. اعلان‌های نوع اسکالر به طور پیش‌فرض غیر دقیق هستند، بنابراین می‌توانید نوع اصلی را تغییر دهید تا با نوع مشخص‌شده مطابقت داشته باشد و بقیه موارد را حذف کنید.
اپراتورهای جدید – نسخه جدید اپراتورهای جدیدی مانند Spaceship Operator و Null Coalesce Operator را برای تکمیل اپراتورهای بزرگتر و کمتر از آن به کار می گیرد. هر دوی اینها اضافات خوبی به زبان هستند. Return type declarations – پشتیبانی از اعلان‌های نوع بازگشتی را ارائه می‌کند، نوع مقداری که از یک تابع برگردانده می‌شود. اعلان‌های نوع برگشتی و اعلان‌های نوع آرگومان هر دو از یک نوع هستند.
کلاس های ناشناس – از طریق کلاس های جدید، پشتیبانی از کلاس های ناشناس اضافه شده است.
آرایه های ثابت با استفاده از define() – ثابت های آرایه خود را با define() تعریف کنید. در نسخه های قبلی این امکان وجود نداشت. توسعه دهندگان از آن به جای تعاریف کلاس کامل برای اشیاء دور ریختنی استفاده می کنند:

نتیجه

بدون شک PHP یکی از بهترین ابزارها در زرادخانه توسعه دهندگان است. اگر به این زبان بلد نباشید عملا غیرممکن است که در حرفه خود پیشرفت کنید. علاوه بر این، این سرویس به شما امکان می دهد از ابزارهای دیگری مانند Google Maps استفاده کنید که ممکن است برای عملکرد روان کسب و کار شما ضروری باشد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2144

مطالب آموزشی روزهای گذشته