Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

مزایا و معایب Magento

مجنتو پادشاه بلامنازع سبد خرید تجارت الکترونیک است. بسیاری از کسب‌وکارهای الکترونیکی با سودمندی آن تضمین می‌کنند و پلتفرم تجارت الکترونیکی کاملاً کاربردی و پر از ویژگی‌های آن را مورد تشویق قرار می‌دهند. بر اساس مطالعه انجام شده توسط Builtwith.com، تعداد وب سایت هایی که از Magento در بازه زمانی مارس 2016 تا فوریه 2017 استفاده می کنند، تعداد وب سایت های Magento بیش از 48000 افزایش یافته است.

ساخته شده با مطالعه دیگری مشاهده کرد که Magento متداول ترین پلتفرم مورد استفاده برای تجارت الکترونیک است. پلتفرم‌های دیگری که از نزدیک دنبال می‌شوند Shopify، BigCommerce و Woocommerce هستند. اکثر کاربران Magento در ایالات متحده، انگلستان و هلند مستقر هستند، اما به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود.

اگر به وب سایت مجنتو نگاه کنید، می بینید که آنها تنها در سال 2016 بیش از 101 میلیارد تراکنش را مدیریت کردند. هدف تخمینی این پلتفرم برای سال 2020، 98 میلیون است. اگر قصد استفاده از این پلتفرم را دارید، باید از مزایا و معایب آن نیز آگاه باشید. در اینجا 6 مزیت و 4 معایب آورده شده است:
نکات خوب:

1. منحصراً برای تجارت الکترونیک ساخته شده است

وردپرس خوبه اما شما نمی توانید از آن برای ساخت وب سایت های تجاری استفاده کنید. به طور مشابه، اگرچه WP افزونه‌های تجارت الکترونیک را ارائه می‌کند، این Magento است که منحصراً برای تجارت الکترونیک ساخته شده است. به این معنی که می‌توانید از آن به عنوان انتخاب مناسبی برای فروش آنلاین با حجم بالا، مدیریت برنامه‌های وفاداری، پرداخت بدون درز و پرداخت و غیره استفاده کنید.

2. ویژگی SEO Edge

چیزی که کسب و کارها در مورد فریم ورک دوست دارند، ویژگی منحصر به فرد سئو Magento آن است. شما می توانید از ویژگی های شگفت انگیز آن برای کمک به محصول خود برای رسیدن به صفحات برتر گوگل استفاده کنید. افزونه SEO دید آنلاین را بهبود می بخشد و حجم کاری بهینه سازی موتور جستجو را کاهش می دهد. دارای ویژگی های منحصر به فرد SEO مانند ریچ اسنیپت ها، قالب های متا پویا و غیره است.

3. متناسب با نیازهای کسب و کار شما

جالب است که چهار نسخه مختلف برای Magento وجود دارد و هر یک از این نسخه‌ها نیاز یا نیاز دیگری را برآورده می‌کنند. این چهار عبارتند از Magento Community، Magento Enterprise، Magento Enterprise Premium و Magento Go. شما به راحتی می توانید موردی را انتخاب کنید که نیازهای تجاری خاص شما را برآورده کند. به عنوان مثال، مشاغل کوچک و متوسط ​​با محدودیت بودجه می توانند نسخه Community را انتخاب کنند زیرا اکثرا رایگان است. دانلود و استفاده از آن رایگان است.

4. مقیاس پذیر است

به عنوان یک چارچوب مناسب برای توسعه‌دهندگان، توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند صفحات و ویژگی‌های دیگر مانند پیوند دادن و پیمایش را اضافه کنند. و با PHP نوشته شده است، مقیاس بندی آن نیز بسیار آسان است. هر زمان که بخواهید برنامه خود را مقیاس بندی کنید، مجنتو یک پلتفرم پول و زندگی است.

مقیاس بندی در صورت لزوم و در صورت لزوم به افراد اجازه می دهد از سایت تجارت الکترونیک شما در طول جشنواره ها و فصول بدون مشکل استفاده کنند. استفاده از Magento 2.0 به شما این امکان را می دهد که هر ساعت 39٪ سفارشات بیشتری را پردازش کنید و زمان پاسخگویی سرور سریع تری را بر اساس وب سایت آنها بدست آورید.

5. مدیریت فروشگاه چندگانه امکان پذیر است

قبل از ظهور این پلتفرم، راه اندازی و مدیریت فروشگاه های متعدد عملاً غیرممکن و باورنکردنی ناخوشایند بود. با این حال، با Magento، می توانید به راحتی چندین فروشگاه را از طریق یک پنل مدیریتی واحد مدیریت کنید. اکثر وب سایت های تجارت الکترونیک اکنون می توانند به راحتی فروشگاه هایی به چندین زبان داشته باشند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید دو وب سایت داشته باشید، یکی برای فروش دوچرخه های بزرگسالان و دیگری برای دوچرخه های کودک، ممکن است بخواهید داده ها را بین این دو به اشتراک بگذارید. این به راحتی با این راه حل تجارت الکترونیک کلاس سازمانی امکان پذیر خواهد بود.

از آنجایی که امنیت یک پیش نیاز اصلی برای یک وب سایت تجارت الکترونیک است، این پلتفرم آن را نیز فراهم می کند، و از این رو در اینجا قابل ذکر است. هکرها نمی توانند به راحتی داده های شما را بدزدند و حتی اگر یک هکر سعی در انجام کاری داشته باشد، می توانید کاری در مورد آن انجام دهید.

6. انبوهی از قابلیت های اضافی

این اسکریپت دارای عملکردهای متعددی است، اما همچنان می توانید تعدادی از موارد اضافی را نصب کنید. تعدادی نوشته حرفه ای وجود دارد، اما موارد قابل پرداخت نیز وجود دارد. شما این گزینه را دارید که یا نسخه رایگان را با قابلیت‌های فراوانش انتخاب کنید، یا نسخه توسعه‌یافته پولی با پشتیبانی فنی با اولویت بالا.
حالا برای معایب:

1. در شرایط خاص با بار سنگین مشکل دارد

Magento بر روی PHP اجرا می شود، زیرا مانند یک برنامه جاوا سازمانی طراحی شده است. یکی از معایب آن این است که جابجایی بارهای سنگین گاهی اوقات کمی دشوار می شود.

2. ممکن است گران باشد

اگر یک فروشگاه کوچک دارید، این پلتفرم می تواند کمی گران باشد. هزینه‌هایی که معمولاً متحمل می‌شوید عبارتند از هزینه‌های نگهداری مداوم، به‌روزرسانی‌ها، تغییرات در عملکردها، نرم‌افزارهای افزونه، حفظ کد اصلی و غیره. هزینه‌ها نیز زمانی که نیاز به افزودن به وب‌سایت خود داشته باشید، افزایش می‌یابد، حتی اگر چنین باشد. یک پلاگین کوچک نسخه سازمانی Magento نیز بسیار گران است، و همچنین هزینه های مجوز. و شما واقعاً به کسی نیاز دارید که بتواند موارد اضافه شده به وب سایت را مدیریت کند. افراد بی تجربه می توانند هزینه ها را افزایش دهند. با استخدام یک شرکت توسعه که می داند کار خود را به خوبی انجام دهد، با این ضرر مقابله کنید.

3. منابع فشرده

درست است که این پلتفرم مقیاس‌پذیر و قوی است، اما همین امر آن را حجیم و نیاز به منابع می‌کند. این به سرورهای سنگین نیاز دارد، که باعث کندی آن نیز می شود، در صورت نیاز به عملکرد بهینه و صرف زمان کافی برای اجرای آن، به ورودی داده فشرده نیاز دارد. با این حال، اگر در حال برنامه ریزی یک فروشگاه بزرگ هستید، این ارزش سرمایه گذاری (منابع، پول و زمان) را دارد.

4. نصب و اصلاح

اسکریپت کاربر پسند نیست و اگر تجربه نداشته باشید ممکن است شرایط سخت شود. حتی وظایف مدیریتی نیز چندان آسان نیست. اگر قصد دارید Magento را انتخاب کنید، و یک توسعه دهنده با تجربه نیستید، ممکن است مجبور شوید از یک متخصص در مورد عملکردهای آن درس بگیرید.

بستن افکار

Magento انتخاب خوبی برای زمانی است که می خواهید هر گونه عملکرد موجود در پلتفرم را اصلاح یا اضافه کنید. کدهای اینجا باز هستند، بنابراین سفارشی‌سازی آسان است، به خصوص زمانی که با سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مبتنی بر SaaS مانند BigCommerce، Shopify، CS-Cart و غیره مقایسه می‌شود. بنابراین شما می توانید یک انتخاب عاقلانه داشته باشید.

وقتی سطح محبوبیت سایر پلتفرم‌ها را بررسی می‌کنید، این پلتفرم همچنان برتری دارد. و استخدام یک شرکت توسعه معتبر با تخصص در Magento نیز بسیار مهم است.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2132

مطالب آموزشی روزهای گذشته