Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

معرفي و آموزش ساخت فایل xml سایت مپ

معرفي و آموزش فایل xml
google sitemap
ساخت فایل xml مخصوص google sitemap

موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از نرم افزاری به نام روبوت(robot) یا عنکبوت (spider) برای جمع آوری اطلاعات موجود در وب استفاده می کنند. آنها به محض اینکه سایتی را پیدا کردند، متن صفحات را می خوانند و لینکها را دنبال می کنند. همه مدیران سایتها تلاش می کنند تا میزان مراجعه عنکبوت به سایت و زمان حضور آن در سایت خود را افزایش دهند. هر چه به سایت بیشتر مراجعه کنند بهتر است زیرا همواره از آخرین تغییرات اعمال شده در محتوای سایت با خبر می شوند.

با به کارگیری تکنیکی که در زیر معرفی شده است شما می توانید با عنکبوت گوگل مهربان تر باشید تا شانس حضور موثرتر سایتتان در نتایج جستجوی گوگل افزایش یابد. برای این کار شما فایلی با نام sitemap.xml می سازید و در روت سایت خود قرار می دهید.

1- ايجاد فايل xml

جهت ایجاد فایل xml اگر خودتان وارد هستید اقدام کنید وگرنه ساده ترین راه این است که ابتدا به این آدرس بروید:

http://www.sitemapspal.com

آن گاه مراحل زیر را طی کنید:

۱- آدرس سایت خود را در قسمت نوار آدرس این سایت وارد کنید.

*نکته :این آدرس را حتما با http و یا اگر سایتتان با https شروع می شود با این آدرس شروع کنید.

۲-در صورتی که می خواهید فایل ساخته شده را دریافت کنید کافی است بر روی دکمه submit کلیک نمائید در زیر این دکمه دو دکمه چک با نام های download و edit وجود دارد که به ترتیب توسط اولی می توانید فایل مورد نظر را دانلود کنید و توسط دومی می توانید فایل ساخته شده را به صورت آنلاین در خود سایت ویرایش کنید گزینه Advanced هم مربوط به تنظیمات پیشرفته فایل می شود.

۳-بعد از دریافت فایل xml ساخته شده در این سایت, فایل را با نام دلخواه خود مثلا:sitemaps.xml ذخیره کنید و داخل روت سرور خودتان قرار دهید.

*در صورتی که میخواهید کلیه صفحات و تمام پوشه ها در هاست شما توسط عنکبوت گوگل ایندکس شود باید فایل xml را به مسیر روت به طور پیش فرض پوشه public_html انتقال دهید.
*در صورتی که به پوشه های درونی سرور ریشه خود مثلا:اگر در پوشه public_html یک فولدر به نام xyz داشته باشید و فایل xml را به داخل این پوشه انتقال دهید عنکبوت فقط محتویات این پوشه را ایندکس می کند نه کل پوشه ها را.
2- نحوه ثبت google sitemap

برای اینکه گوگل را از نقشه سایت خود با خبر سازید نیاز است تا فایل xml ساخته شده را در سایت گوگل به ثبت برسانید برای این کار ابتدا با اکانت خود در گوگل لوگین کنید و به این آدرس مراجعه کنید:

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=en

آدرس سایت خودتان را داده و در صفحه جدید آدرس فایل xml کی داده اید را بدهید برای مثال:آدرس فایل xml سایت ما به این آدرس است

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1906

مطالب آموزشی روزهای گذشته