Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

نحوه انجام مصاحبه تلفنی با توسعه دهندگان

استخدام کنندگان ترجیح می دهند از مصاحبه های تلفنی به عنوان اولین مرحله از مصاحبه شغلی برای استخدام توسعه دهندگان استفاده کنند. مصاحبه شوندگانی که در مرحله اول مصاحبه موفق باشند به عنوان مرحله بعدی به مصاحبه حضوری دعوت می شوند. این یک صرفه جویی در زمان هم برای استخدام کننده و هم برای مصاحبه کننده است. انجام مصاحبه با برنامه نویس از طریق تلفن اولین قدم برای شناخت نامزد بالقوه خواهد بود.

نکاتی برای مصاحبه کنندگان برای اینکه بدانند از نظر رفتار فرد مناسبی دارند یا خیر

نحوه صحیح انجام مصاحبه بسیار مهم است. چیزهای خاصی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد و باید به الگوهایی توجه کرد. اینجا اند:

در حالی که استخدام‌کننده نمی‌تواند واقعاً متقاضی را ببیند، اما می‌تواند از طریق پاسخ دادن به سؤالات و مدیریت مکث‌ها، آمادگی و سطح انرژی ناشی از متقاضی را تشخیص دهد. حتی می توانید بین پاسخ مطمئن و مردد تمایز قائل شوید. در اینجا نکات دیگری وجود دارد که می تواند برای شما به عنوان یک استخدام کننده مفید باشد.

  1. اگر برای اولین بار تماس می‌گیرید، مطمئن شوید که توسعه‌دهنده آزاد است تا تماس را بپذیرد. ممکن است این اتفاق بیفتد که متقاضی ممکن است در برخی موارد اضطراری شخصی درگیر شود که می تواند تماس بگیرد اما نمی تواند به سوالات رسمی پاسخ دهد. اگر او این واقعیت را برای شما فاش کند، می توانید زمانی را برنامه ریزی کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد.
  2. سر وقت غذا تماس نگیرید. یا اگر متقاضی هنگام تماس با شما غذا می خورد، آن را دوباره برنامه ریزی کنید. اگر متقاضی این واقعیت را پنهان می کند که در یک رستوران است (هرچقدر هم که آرام به نظر می رسد) و در حالی که شما از او سؤال می کنید در حال جویدن غذا است، تماس را قطع کنید و متقاضی بعدی را امتحان کنید.
  3. متقاضیان باید مشتاق باشند، اما نباید خیلی مشتاق پاسخ سوالات شما باشند. برخی از افراد عادت دارند قبل از اینکه بتوانید سؤال خود را به طور کامل چارچوب بندی کنید، بین آنها صحبت کنند. آنها بیش از افراد باهوشی هستند که می خواهند مهارت های خود را به رخ بکشند. ممکن است به این دلیل باشد که آنها از قبل می‌دانند سؤالات شما چیست یا ممکن است به دلیل اشتیاق بیش از حد آنها برای تحت تأثیر قرار دادن شما باشد. برخی از متقاضیان اصلاً مطمئن نیستند که نگران هستند اگر کوچکترین تردیدی داشته باشند آنها را در نظر نگیرید. در هر صورت، استخدام کنندگان عموماً از داشتن چنین نگرشی از سوی متقاضیان خود خشنود نیستند.
  4. به عنوان یک استخدام کننده، باید بتوانید واضح و واضح صحبت کنید. فردی که خیلی سریع یا خیلی آهسته صحبت می کند، عموماً تأثیری بر جای نمی گذارد، حتی اگر او استخدام کننده باشد. به طور مشابه، شما باید بتوانید مهارت های متقاضی را با توجه به سرعت صحبت کردن او شناسایی کنید. اگر مجبور شوید حرف هایتان را تکرار کنید، آن وقت برای هر دو طرف طعم بدی در دهان باقی می گذارد.
  5. به عنوان یک مصاحبه کننده، شما باید به صداهای پس زمینه گوش دهید و لحن متقاضی در مورد میزان اطلاعات او در مورد موضوع بسیار می گوید. درست است که “صحبت کردن” با توسعه دهنده اکنون ایده کامل دانش او را به شما می دهد، اما می توانید از او سوالات کدنویسی خاصی بپرسید و سپس به سراغ سوالات مبتنی بر HTML بروید. برخی از توسعه دهندگان می توانند به سوالات بدون علامت پاسخ دهند در حالی که برخی باید به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنند. شما باید فوراً متوجه شوید که آنها در پاسخ به آنها تردید دارند یا با آنها سر و صدا می کنند.

در اینجا چند نکته برای انجام مصاحبه از طریق تلفن آورده شده است

  1. یک مکان آرام برای انجام مصاحبه انتخاب کنید. سکوت برای مصاحبه کننده به همان اندازه که برای مصاحبه شونده مهم است.
  2. استفاده از تلفن ثابت رسمی بهتر است زیرا تلفن های همراه بیش از حد شخصی هستند. اولین مصاحبه همیشه باید از طریق تلفن ثابت باشد.
  3. ضروری است که مطالب مربوط به مصاحبه شونده را از نزدیک نگه دارید زیرا ممکن است مجبور شوید در طول مصاحبه به آنها مراجعه کنید. ممکن است تمام سوالات را آماده کرده باشید، اما یک مصاحبه خودجوش اطلاعات بیشتری در مورد متقاضی به شما می دهد.
  4. حتی اگر ممکن است یک مصاحبه تلفنی باشد و توسعه دهنده ممکن است شما را در طول مصاحبه نبیند، بهتر است در لباس رسمی خود صاف بنشینید. خم شدن روی صندلی و مصاحبه با پیژامه نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت زیرا تمایل به آرامش دارید و همه چیز جدیت خود را از دست می دهد.

در نهایت، گذراندن قسمت مصاحبه…

مصاحبه تلفنی برای بسیاری از شرکت ها ترجیح داده شده است زیرا در زمان آنها صرفه جویی می کند و در مقایسه با مصاحبه فیزیکی می توانند تعداد زیادی از متقاضیان را بررسی کنند. این به آنها کمک می کند تا همه این متقاضیان را بررسی کنند و آنهایی را انتخاب کنند که به سطح بعدی مصاحبه می روند. واقعیت این است که اگرچه بسیاری از توسعه دهندگان ممکن است به شما بگویند که در HTML خوب هستند، در واقع ممکن است حتی اسناد HTML را ننویسند زیرا به ناشران خارجی متکی هستند یا به طور مداوم به کتابچه راهنمای مرجع نیاز دارند. هر توسعه دهنده ای باید در نوشتن کدهای HTML به سرعت و بدون مراجعه به منابع خارجی مهارت داشته باشد. چیز دیگری وجود دارد که باید با توسعه دهنده آن را تأیید کنید. آیا او آماده کار به عنوان تیم است یا می خواهد به تنهایی برود؟ برخی از توسعه دهندگان دومی را ترجیح می دهند. از آنها بخواهید مشکلی را تشخیص دهند و راه حلی بیابند. به عنوان مثال، شما یک برنامه وب دارید که هنوز در حال اجرا است، اما مشتریان شما این پیام را دریافت می کنند که “اتصال رد شده است”، از او بپرسید که چگونه مشکل را حل می کند.

مصاحبه کردن یک هنر است و وقتی چند سوال را مطرح می کنید و یاد می گیرید که چگونه مردم را بشنوید آسان است که متخصص شوید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2375

مطالب آموزشی روزهای گذشته