Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

هزینه طراحی وب چقدر است؟

متداول‌ترین سوالی که توسط یک شرکت پرسیده می‌شود و قصد دارد یک وب‌سایت اختصاصی داشته باشد: هزینه‌ای که یک وب‌سایت دارید چقدر است؟

کشور به کشور، زبان به زبان، این اصلی ترین چیزی است که همه اول می پرسند. پاسخ تک کلمه ای به این امر آسان نیست زیرا عوامل زیادی در طراحی وب دخیل هستند.

بیایید در این مقاله به جزئیات آن ها بپردازیم.

عوامل اصلی در یک وب سایت:

تعدادی از صفحات
سبک و طراحی
کپی رایتینگ
قرار دادن سئو
طراحی تعاملی
یکپارچه سازی پایگاه داده
قابلیت تجارت الکترونیک

نکاتی در مورد یافتن شریک وب ایده آل

الف) بررسی کنید که آیا آژانس در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند – پس چگونه در مورد آژانس خاصی که طراحی وب می کند شنیدید؟ آیا به صورت شفاهی است یا از طریق موتورهای جستجو؟ در حالت ایده آل، بررسی اینکه آیا آژانس در موتورهای جستجو رتبه بندی می کند یا خیر، کار خوبی خواهد بود. از این گذشته، آژانسی که می داند خود را رتبه بندی کند، قطعاً می تواند شرکت شما را نیز رتبه بندی کند.
ب) آیا آژانس سرنخ ها را تأیید می کند – وب سایت ها با توجه به تبدیل ها ساخته می شوند. بنابراین این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید برای به دست آوردن سرنخ های خوب وب سایت را به روز کنید و دوباره کار کنید. در موارد خاص، تغییرات ماهانه برای حفظ آن در رقابت باید انجام شود. آیا آژانس روشی برای ردیابی ایمیل ها، تماس های تلفنی و غیره دارد؟
ج) بررسی نظرات مشتریان – توصیفات مشتری گزارش های بسیار خوبی از آنچه دیگران در مورد شرکت و تجارت شما فکر می کنند هستند. آنها را مرور کنید و چیزهای زیادی خواهید دانست.
د) کارشناسان برای به روز نگه داشتن وب سایت شما – آژانس باید افراد کافی را داشته باشد که بتوانند زمان خود را برای به روز نگه داشتن وب سایت شما اختصاص دهند. این برای حفظ رتبه گوگل بسیار مهم است.
ه) طراحی وب سایت واکنش گرا – ضروری است که وب سایت ها به صورت ریسپانسیو باقی بمانند وگرنه گوگل آنها را رتبه بندی نمی کند. در آوریل 2015، گوگل الگوریتم جستجو را تغییر داد تا وب‌سایت‌هایی را که به‌صورت واکنش‌گرا طراحی نشده بودند یا سازگار با موبایل نبودند، از فهرست حذف کرد. دریابید که آنها از چه تکنیک هایی برای ریسپانسیو کردن وب سایت شما استفاده می کنند.

پارامترهای موثر بر هزینه:

هزینه ساخت یک وب سایت چقدر است؟
هزینه ساخت یک وب سایت چقدر است؟

به غیر از بخش زیبایی شناسی طراحی وب، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که هزینه وب سایت را تعیین می کند:

1) ثبت دامنه

خیلی به دامنه مورد نیاز شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر برای .asia انتخاب کنید، قیمت ثبت نام برای یک سال 10 دلار آمریکا برای .biz، 8 دلار آمریکا، برای .co، 18 دلار آمریکا، برای co.uk خواهد بود. 8 دلار آمریکا باشد. می توانید برای یک ماه یا یک سال پرداخت کنید

2) میزبانی وب

پس از انتخاب نام دامنه، می توانید آن را نزد آنها ثبت کنید و سپس میزبان وب را انتخاب کنید. میزبان وب فضا، ابزار، پشتیبانی و غیره را برای ایجاد حساب های ایمیل و صفحات وب در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ممکن است در صورت نیاز نیاز به ارتقای برنامه های میزبانی وب خود داشته باشید.

3) هزینه طراحی وب سایت

برای اطلاع از تمام صفحات و ویژگی های کاربردی موجود در وب سایت، فهرستی از محتوا تهیه کنید.

هزینه طراحی وب در این بخش است. و بستگی به این دارد:
الف) قابلیت استفاده و پیمایش وب سایت

این برای تصمیم گیری در مورد معماری اطلاعات وب سایت خواهد بود. تست رسمی وب سایت، به عنوان مثال، تست قابلیت استفاده، تست A/B و غیره نیز می تواند در این بخش باشد.

ب) طراحی

می توانید مسیر قالب را انتخاب کنید یا از یک الگو استفاده کنید و آن را مطابق با نیاز خود دوباره طراحی کنید. در موارد خاص، ممکن است مجبور شوید سایت را از ابتدا طراحی کنید. طرف دیگر طراحی از ابتدا این است که می تواند گران باشد. سایت طراحی سفارشی پیچیدگی طراحی، تعداد صفحات و غیره را پوشش خواهد داد.

ج) سیستم مدیریت محتوا

هزینه وب سایت به CMS بستگی دارد. WordPress، TYPO3، Wrike، Contentful، Buzzsprout، Wix، ClubRunner، Drupal و Joomla تنها تعدادی از آنها هستند. با این حال بسیاری از پلتفرم های CMS رایگان هستند، بنابراین خوب خواهد بود. CMS به شما کمک می کند تا تغییراتی در وب سایت، عکس ها، متن خود ایجاد کنید و ارتقا دهید. برای انجام این کار نیازی به استخدام یک حرفه ای ندارید.

د) کارکرد

البته هزینه آن به عملکردهایی که در سایت نیاز دارید بستگی دارد.

قابل درک است که یک وب سایت تجارت الکترونیک از یک وب سایت ساده هزینه بیشتری خواهد داشت. هرچه ویژگی های پویاتر بخواهید گنجانده شود، گران تر خواهد بود. بسیاری از عملکردها را می توان در CMS منبع باز مانند وردپرس و دروپال انجام داد.

ه) بهینه سازی موتورهای جستجو

هدف از راه اندازی سایت شما چیست؟ برای قرار گرفتن در صفحه اول رتبه بندی گوگل، درست است؟ این کار آسانی نیست زیرا هر وب سایتی در جهان فقط برای انجام آن تلاش می کند. شما باید برای کلمات کلیدی که به بهترین وجه وب سایت شما را تعیین می کنند، تحقیق مناسبی انجام دهید زیرا رقابت در کلمات کلیدی است که باعث کلیک روی آن می شود.

و) خبرنامه ایمیل

می‌توانید به دنبال الگوی طراحی خبرنامه مانند MailChimp یا Constant Contact بروید، یا می‌توانید آن را سفارشی طراحی کنید.

ز) رسانه های اجتماعی

راه اندازی حضور در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. راه‌اندازی حساب‌ها در FB، Twitter، Instagram، LinkedIn به هزینه‌ها اضافه می‌کند.

نتیجه

از این رو، هزینه طراحی وب سایت به عوامل ذکر شده در بالا بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که ساخت وب سایت شما باید گران باشد.

با این حال، به همان اندازه مهم است که یک آژانس معتبر دریافت کنید، در غیر این صورت پول از بین خواهد رفت. اگرچه در کل هزینه ویژگی‌های گنجانده شده در وب‌سایت را در نظر می‌گیرد، می‌توانید با اطمینان بگویید که هزینه از حدود 3000 دلار آمریکا و بالاتر شروع می‌شود.

برای یک وب سایت استاتیک ساده، هزینه حدود 3000 دلار آمریکا و برای یک وب سایت CMS پویا، هزینه 4000 دلار آمریکا خواهد بود، برای یک سایت تجارت الکترونیک به طور متوسط ​​حدود 5000 دلار آمریکا خواهد بود. یک آژانس وب چندین گزینه پرداخت را به شما ارائه می دهد، شما می توانید بهترین را انتخاب کنید.

این ارزش های پولی فقط نقطه شروع هستند. معمولاً بیش از 5000 دلار آمریکا هزینه دارد، با قیمت تا 20000 دلار آمریکا، 50000 دلار آمریکا و خیلی بیشتر، بسته به عملکرد سیستم.

در مورد دامنه، اگر دامنه dot com (.com) را انتخاب می کنید، می توانید آن را با کمتر از 6 دلار آمریکا در ماه دریافت کنید. Bluehost، HostGator، GoDaddy و غیره مکان‌هایی هستند که می‌توان برای این کار استفاده کرد.

مهارت تیم نیز عامل اصلی تعیین کننده هزینه است. اگر آژانسی را انتخاب کنید که خودش را تثبیت کرده باشد، مهارت های قوی آنها ممکن است گران تمام شود. اما همیشه توصیه می شود به سراغ آژانس هایی بروید که در همه زمینه های طراحی وب قوی هستند. کیفیت را نمی توان به خطر انداخت.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2130

مطالب آموزشی روزهای گذشته