Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا بازاریابی محتوا بسیار مهم است؟

عبارت بازاریابی محتوا اصلاً جدید نیست، زیرا حدود 10 سال است که آن را می شنویم. بسیاری از گرایش‌ها در بازاریابی ممکن است آمده باشند و رفته باشند، اما اهمیت بازاریابی محتوا هرگز از بین نخواهد رفت. بازار محتوا در سال جاری نیز جایگاه برجسته ای در استراتژی های بازاریابی به دست آورده است. در اینجا، بررسی خواهیم کرد که بازاریابی محتوا در سال های آینده چقدر اهمیت خواهد داشت.
نگاهی گذرا به آنچه بازاریابی محتوا می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد

  • بازاریابی محتوا به عنوان سنگ بنای جذب افراد جدید به کسب و کار شما عمل می کند
  • به حفظ یک پایگاه مشتری ثابت کمک می کند
  • مسئول آوردن ترافیک به وب سایت است
  • بازاریابی محتوا نقش مهمی در کسب و کارهای آنلاین ایفا می کند
  • گفتگوها را با بخش هدف شروع کنید و آنها را در گفتگوهای معنادار شرکت دهید
  • نقش مهمی در ساخت برند دارد
  • نام تجاری شما به عنوان یک منبع خبره به تصویر کشیده می شود

اگرچه بازاریابی محتوا اصلاً مفهوم جدیدی نیست، اما این روزها همچنان مهمترین گرایش بازاریابی دیجیتال در سطح تجاری است. مشاهدات زیر دلیل آن را بیان می کند:

فروش دانش به خواننده

اگرچه بهانه نوشتن محتوا انتقال دانش به خواننده است، اما خواسته ذاتی شما این است که خوانندگان را تشویق کنید تا به یک مشتری وفادار تبدیل شوند. اگرچه نمی‌توانید در چند کلمه بگویید، باید با برجسته کردن ویژگی‌های محصول خود و اینکه چرا برای آنها خوب است، به آنها انگیزه دهید. شما نمی توانید مستقیماً از طریق بازاریابی محتوا بفروشید، اما می توانید به آنها نکات ظریفی در مورد اینکه چرا باید محصول شما را امتحان کنند، ارائه دهید.

بازاریابی محتوا می تواند باعث فروش شود

هنگامی که شروع به ارسال محتوا در وبلاگ ها به طور منظم می کنید، به نوعی در موضوعاتی که منتشر می کنید به یک مرجع تبدیل می شوید. این اقتدار در نهایت باعث ایجاد اعتماد در بین مردم می شود و آنها شروع به پذیرش شما به عنوان یک مرجع در مورد موضوعی می کنند که در مورد آن می نویسید. شما در حال ایجاد حس رهبری فکری در بین خوانندگان هستید، و این تا زمانی ادامه می یابد که مقالات شما شروع به تأثیرگذاری بر خرید آنها کند. از این رو، محتوا می تواند ابزاری برای دانش و افزایش فروش باشد.


هنگامی که شروع به انتشار وبلاگ به طور منظم می کنید، به عنوان یک مرجع در این موضوع دیده می شوید. این امر باعث می شود که مردم برگردند و درباره آنچه باید بنویسید بیشتر بخوانید. اگر مقالات شما معتبر باشد، بر قضاوت شما تکیه خواهد کرد و شما یک “متخصص” در نظر گرفته می شوید. شما طرفداران منظمی خواهید داشت که منجر به تبلیغات بیشتر به ازای هر کلیک، جستجوی ارگانیک و پاسخ خوب در رسانه های اجتماعی می شود.

بازاریابی محتوا شروع کننده مکالمات است

اگر می‌خواهید گفتگو را با بخش هدف خود شروع کنید، می‌توانید محتوا ایجاد کنید و از افراد دعوت کنید نظرات و نظرات خود را ارسال کنند. این امر باعث ایجاد فعالیت در وبلاگ شما می شود و با ارسال محتوای خوب، افراد بیشتری شروع به ورود و پیوستن به گفتگو می کنند. برای ترویج بازاریابی محتوا می توانید از رسانه های اجتماعی کمک بگیرید.

نبرد با گوگل

گوگل می گوید که بازاریابی محتوای باکیفیت ترند اصلی در سال 2016 خواهد بود، بنابراین باید محتوا را بسیار با کیفیت و سرشار از ایده هایی کنید که مردم دوست دارند بخوانند. اگر گوگل خوشحال بماند، محتوای شما در دو صفحه اول دیده می شود. اما برای این کار باید پاندا و پنگوئن را راضی کنید و ارسال محتوای خوب تنها راه برای ایستادن با سر بالا در مقابل این الگوریتم‌ها است.

گوگل به ارائه بهترین محتوا به صورت آنلاین معروف است، بنابراین باید واقعاً به‌روزرسانی Google Panda خود را تماشا کنید زیرا برای بیکار نشستن نیز جریمه می‌شوید. اگر فکر می کنید که ایجاد نکردن محتوایی شما را در یک سمت امن قرار می دهد، این کار شما را به جایی نمی رساند. و اگر سعی کنید وب سایت خود را با محتوای بی کیفیت اسپم کنید، پنگوئن وارد صفحه می شود و شما را به عنوان “وب سایت اسپم” برچسب گذاری می کند. اگر می خواهید در کتاب های خوب پاندا و پنگوئن بمانید، وب سایت خود را با محتوای باکیفیت به طور منظم به روز کنید. شما می توانید از قبل برای یک استراتژی محتوای منحصر به فرد برای سال 2016 برنامه ریزی کنید.

بازاریابی محتوا در سال 2016 همچنان در مرکز توجه خواهد بود

سال 2016 نیز شاهد سرمایه گذاری عظیم برندها و کارآفرینان در زمینه بازاریابی محتوا خواهد بود. در سال 2016 بازاریابی محتوای انبوه بیشتری را مشاهده خواهید کرد. نظرسنجی های پیچیده ای وجود دارند که می توانند اطلاعات را از نظرسنجی های مقیاس بزرگ جمع آوری کرده و سپس آن را به یک داستان منسجم تبدیل کنند. این اطلاعات از پروفایل های شبکه های اجتماعی نیز جمع آوری خواهد شد. همچنین تغییری به سمت محتوای طولانی صورت خواهد گرفت. حتماً نام Knowledge Graph توسط Google را شنیده‌اید، و از سال 2012 استفاده شده است. هدف اصلی از این کار ارائه پاسخ‌های فوری به پرسش‌های (متداول) ارائه شده به Google (مثلاً از طریق دستیارهای دیجیتالی مانند سیری) است. به لطف این شکل فوری «پاسخ دادن»، بیشتر مردم برای جستجوی پاسخ، روی وب سایت های سنتی کلیک نمی کنند. این یک ضربه واقعی برای صاحبان وب سایت خواهد بود و آنها باید با محتوای عالی آن را جبران کنند.

در حالی که بازاریابی محتوا مهم است، همچنین بسیار مهم است که معیارهایی برای سنجش موفقیت بازاریابی محتوا داشته باشید. روش هایی را بگنجانید که ROI شما را در بازاریابی محتوا آزمایش می کند. این به شما کمک می کند که اگر در مسیر درستی هستید و آخرین روندهای بازاریابی محتوا را دنبال می کنید، تجزیه و تحلیل کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2282

مطالب آموزشی روزهای گذشته