Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا توسعه فلاتر انتخاب خوبی است ؟

Flutter به عنوان یکی از اولین انتخاب ها برای توسعه برنامه های وب و دسکتاپ، معروف به توسعه برنامه های متقابل پلتفرم، تبلیغ می شود.

اکنون، ممکن است فکر کنید، ” چرا باید یک چارچوب توسعه بین پلتفرمی دیگری وجود داشته باشد، در حالی که تعداد زیادی در اطراف وجود دارد؟ ”

سوال خوبی است و از پرسیدن آن با صدای بلند نترسید.

این کاملاً درست است که ابزارهای بین پلتفرمی مانند React Native، Phonegap و Xamarin وجود دارند که توسعه دهندگان کاملاً دوست دارند. و همه آنها به یک اندازه قادر به ارائه دقیقا همان چیزی هستند که توسعه دهندگان در وظایف توسعه برنامه خود می خواهند.

اما چه چیزی در مورد Flutter است که آن را به انتخاب محبوب در میان توسعه دهندگان تبدیل می کند؟ تعداد برنامه هایی که با Flutter توسعه می یابند روز به روز در حال افزایش است. خوب به نظر می رسد، درست است؟
بیایید بررسی کنیم که چرا فلاتر همه توجه را به خود جلب می کند

Flutter که در سال 2017 منتشر شد، یک SDK برنامه تلفن همراه توسط گوگل است. این پلتفرم از دارت، یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی توسعه یافته توسط گوگل استفاده می کند. اما فلاتر در سال 2013 نیز به عنوان یک استارت آپ کوچک وجود داشت. گوگل بعداً این فریمورک را خریداری کرد و از آنجا دیگر هیچ نگاهی به گذشته نیست.

Flutter با تمام موارد لازم برای توسعه برنامه بدون دردسر مانند ویجت های آماده، ابزارهای خط فرمان، API های یکپارچه سازی، تست، موتور رندر و غیره همراه است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که Flutter را به عنوان یک چارچوب توسعه برنامه عالی می کند:

بدیهی است که Flutter اولین انتخاب برای بسیاری از توسعه دهندگان است. دلایل را بررسی کنید:

توسعه سریع

توسعه دهندگان این فریم ورک را دوست دارند زیرا به آنها اجازه می دهد برنامه ها را روان و سریع بسازند. این کد در کدهای ARM هم برای اندروید و هم برای iOS کامپایل می‌شود و این باعث افزایش سرعت برنامه و عملکرد آن می‌شود.

دلیل دیگر این است که برنامه‌ها با مؤلفه‌های بومی نوشته شده‌اند، که باعث می‌شود راه‌اندازی و رفع اشکال‌ها آسان باشد. توسعه دهندگان می توانند این مشکلات را حذف کنند و روی توسعه برنامه های عالی تمرکز کنند.
روند توسعه یک تکه کیک است

توسعه سریع نیست، اما بسیار ساده است، و آن را به یکی از محبوب ترین فریم ورک ها در میان توسعه دهندگان تبدیل می کند. و رفع اشکال نیز بسیار آسان است زیرا توسعه دهندگان تنها به یک ثانیه برای رفع اشکالات و افزودن ویژگی ها نیاز دارند.

قابلیت Hot Reload

توسعه دهندگان فریمورک ها را با ویژگی Hot Reload دوست دارند. هر تغییری که در کد ایجاد کنند در برنامه ای که می سازند منعکس می شود. پس از رفع اشکال، افزودن ویژگی یا ایجاد رابط کاربری، از ابتدا به برنامه نیازی ندارید.

از طریق Hot Reload، ماشین میزبان کدهای ویرایش شده را بررسی می کند (چه تغییراتی از آخرین کامپایل ایجاد شده است)، و برای انجام عملکرد Hot Reload، و کتابخانه های زیر را دوباره کامپایل می کند. می توانید r را در صفحه کلید و R را برای راه اندازی مجدد داغ تایپ کنید.

ویژگی Hot Reload امکان پیوند بین توسعه‌دهنده و طراح را فراهم می‌کند زیرا هر دو می‌توانند نتایج آنی را ببینند، اگرچه برخی تغییرات ممکن است نیاز به راه‌اندازی مجدد کامل داشته باشند.

البته، مواقع خاصی وجود دارد که عملکرد Hot Reload پس از اصلاح کد به درستی کار نمی کند.

قوی و پایدار، همیشه

Flutter همیشه یک چارچوب پایدار و قابل اعتماد است زیرا تحت تأثیر به روز رسانی در سیستم عامل ها قرار نمی گیرد. بعد از آپدیت سیستم iOS یا اندروید هیچ تغییری در رابط کاربری ایجاد نخواهد شد. Flutter همچنین به API و رویکردهای توسعه وفادار می ماند. اگر کدها قدیمی باشند مشکلی وجود ندارد، همچنان می توان از آنها برای ایجاد برنامه های جدید استفاده کرد.

متن باز

یکی از مزایای اصلی فلاتر، منبع باز بودن آن است. توسعه دهندگان طبیعت Flutter را دوست دارند زیرا به آنها امکان می دهد یاد بگیرند و رشد کنند زیرا همیشه توسعه دهندگانی هستند که در این پلتفرم مشارکت دارند. دسترسی اولیه به اسناد وجود دارد و مسائل به راحتی حل می شوند. توسعه دهندگان هرگز در کمین نمی مانند زیرا همیشه راه حل هایی در اطراف وجود خواهد داشت.
BLoC کمک می‌کند تا برنامه‌ها کارایی بالایی داشته باشند

راه‌اندازی شده توسط Google، معماری BLoC یا Business Logic Component منحصراً برای Flutter طراحی شده است و همه چیزهایی را که یک توسعه‌دهنده نیاز دارد – سادگی، قدرت و آزمایش‌پذیری دارد. هم توسعه دهندگان مبتدی و هم پیشکسوتان عاشق استفاده از این معماری خاص فلاتر هستند.

با این معماری، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های پیچیده را از برنامه‌های کوچک‌تر به‌طور مستقل بسازند.
دارت – زبان برنامه نویسی قابل اعتماد

فلوتر بدون دارت وجود ندارد و هر دو مکمل یکدیگر هستند. دارت دارای کتابخانه استاندارد غنی، مجموعه زباله، ژنریک، تایپ قوی و غیره است. پایداری و سهولت یادگیری، دارت را به یک انتخاب مورد علاقه در میان توسعه دهندگان تبدیل کرده است. هنگامی که Flutter از Dart استفاده می کند، از نیاز به زبان های طرح بندی اظهاری جداگانه مانند XML و JSX جلوگیری می کند. این واقعیت که دارت یک زبان بسیار آسان برای یادگیری است، آن را مزیت دیگری می کند.

عملکرد مشابه برنامه بومی

از آنجایی که دارت زبان فلاتر است، می‌توانید به راحتی عملکردی شبیه به برنامه‌های بومی دریافت کنید و به راحتی می‌توانید کدهای اصلی را کامپایل کنید. با این مزیت، می توانید یک برنامه کاربردی با عملکرد بالا داشته باشید که می تواند بر روی هر پلتفرمی اجرا شود.

به‌علاوه، برنامه‌های Flutter با استفاده از مؤلفه‌های بومی نوشته می‌شوند، به‌روزرسانی‌ها را آسان‌تر می‌کنند، باگ‌ها را رفع می‌کنند و به سرعت گسترش می‌یابند. به طور کلی، توسعه دهندگان می توانند یک محصول سریع را به راحتی راه اندازی کنند. فریمورک های دیگر از طرف دیگر نیاز به کامپایل مجدد دارند.

تعداد بی شماری از ویجت ها

Flutter دارای ویجت های زیادی است که طراحی سریع رابط های کاربری اولیه را برای توسعه دهندگان آسان می کند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که یک بار عنصر UI را ایجاد کنند و به طور خودکار با صفحه نمایش ها، پلتفرم ها و وضوح های مختلف سازگار می شود. برای کاوش با عملکردهای بیشتر، می توانید یک بودجه را در بودجه دیگری قرار دهید.

ایده آل برای MVP ها

Flutter اولین انتخاب برای بسیاری از توسعه دهندگان است که به دنبال ایجاد MVP یا Minimum Viable Product هستند. این به دلیل سازگاری Flutter در چندین پلتفرم و تجربه کاربری سطح بالا است. استفاده از این چارچوب برای فلاتر مزایای زیادی دارد، از جمله جذب سرمایه گذار برای تامین مالی پروژه شما.

یکی از بزرگترین موانع تست اپلیکیشن، سازگاری اپلیکیشن در پلتفرم های مختلف است. از آنجایی که برنامه های Flutter فقط از یک پایگاه کد استفاده می کنند، در همه پلتفرم ها یکسان خواهد بود. بنابراین آزمایش در یک پلتفرم برابر است با آزمایش در پلتفرم های مختلف، در نتیجه فلاتر را به صرفه جویی زیادی در پول و زمان تبدیل می کند.

پایگاه کد واحد

توسعه دهندگان این فریم ورک را به دلیل پایگاه کد واحد آن دوست دارند. این بدان معنی است که توسعه دهنده مجبور نیست برای پلتفرم های مختلف برنامه های مختلف ایجاد کند. یک نسخه از این پلتفرم بر روی هر دو دستگاه اندروید و اپل اجرا می شود. توسعه دهندگان از این ویژگی لذت می برند زیرا نیازی به نوشتن کدهای مختلف برای پلتفرم های مختلف ندارند و در نتیجه کل زمان و هزینه راه اندازی یک اپلیکیشن را کاهش می دهند.

چرا باید فلاتر را برای برنامه هایم انتخاب کنم؟

ما معتقدیم که مزایای فلاتر بسیار بیشتر از هر گونه معایب آن است. اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌های موبایلی با کارایی بالا، زیبا و برجسته بسازید که نیازهای مشتری را برآورده می‌کنند، Flutter یک انتخاب عالی است. تعداد توسعه دهندگانی که به Flutter روی دیگر فریم ورک های چند پلتفرمی موبایل روی آورده اند، افزایش زیادی داشته است. اگر Google Trends را جستجو کنید، می توانید متوجه شوید که Flutter از React Native محبوب تر است.

بنابراین، برای توسعه برنامه های کاربردی وب و موبایل با Flutter آماده شوید.

لینک های جالب:

هاست و دامین چیست؟

معرفی جاوا اسکریپت

آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1931

مطالب آموزشی روزهای گذشته