Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چرا صداقت بسیار مهم است

اخیرا با پسر عمویم صحبت کردم. من یک مصاحبه ساختگی کوتاه با او داشتم. یکی از نکاتی که در مورد آن بحث کردیم ارزش صداقت بود. او به من گفت که اکثر آنها فقط به خاطر ذکر آن صادق هستند. او بر این عقیده بود که این صفتی است که مردم به آن می بالند اما به آن پایبند نیستند. این مرا به فکر واداشت. آیا صداقت مهم است؟ در این پست وبلاگ می خواهم در مورد این سوال توضیح بیشتری بدهم.

من معتقدم که صداقت یکی از دارایی های ضروری هنگام کار با مشتریان، همکاران یا هر کس دیگری در این زمینه است. بنابراین ممکن است پرسیده شود: فایده صادق بودن چیست؟

مزایا قطعا وجود دارد.

1) مردم در مورد افرادی که صادق هستند نظر بهتری خواهند داشت

مردم تمایل دارند اطراف خود را با افرادی که صادق هستند احاطه کنند. آنها به نوبه خود سعی می کنند با افرادی که آنقدرها هم صادق نیستند ارتباط برقرار کنند.

۲) مردم افراد صادق را بیشتر حرفه ای می بینند تا افرادی که حرفه ای نیستند

یکی از مسئولیت‌های من در شغل قبلی‌ام به‌عنوان مدیر حساب در یک شرکت نرم‌افزاری بزرگ، انتخاب شرکت‌های شریکی بود که از طریق آنها می‌توانستیم خدمات خود را بفروشیم. یکی از ویژگی هایی که من بعد از چند شکست اولیه به دنبال آن بودم، این بود که آیا آن شرکت و افرادش صادق بودند یا خیر. از خودم پرسیدم: آیا واقعاً منظورشان چیزی بود که می‌گفتند یا فقط به ما گفتند که ما می‌خواستیم بشنویم. اگر می دیدم که آنها صادق هستند، خوشحال می شدم که فرصت های فروش خوب زیادی را به آنها واگذار کنم.

3) صداقت باعث بهتر شدن حال انسان می شود

صادق بودن سخت است. گفتن حقیقت و عمل کردن به آن آسان نیست، زیرا قطعاً مسئولیت های بیشتری به همراه خواهد داشت. اما در نهایت آدم احساس بهتری پیدا می کند چون وجدان خودش پاک می شود. من شدیداً معتقدم که طبیعت انسان (منظور هر دو جنس است) صادق بودن است.

4) صداقت در نهایت منجر به تجارت بیشتر می شود

در کوتاه مدت صداقت ممکن است برای تجارت مضر باشد زیرا فرصت های از دست رفته وجود خواهد داشت. در درازمدت صداقت بهای بیشتری را به ارمغان می آورد زیرا مردم به آن افراد فرصت های بیشتری را برای همکاری با یکدیگر می سپارند. این در مورد مشاغل، کارمندان، مدیران، شرکا و مشتریان صدق می کند.

من مطمئناً این موضوع صداقت را بیشتر با پسر عمویم صحبت خواهم کرد تا در مورد آن بیشتر بدانم. همچنین از شما می خواهم در این مورد نظر بدهید. شما چی فکر میکنید؟ آیا صداقت مهم است؟ و اگر بله، چرا؟ شاید دلایل خوبی به نفع صداقت پیدا کنیم.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2402

مطالب آموزشی روزهای گذشته