Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک تیم را از راه دور مدیریت کنیم

استراتژی هایی که به شما کمک می کند تیم راه دور خود را مدیریت کنید

ایجاد فرصت هایی که باعث می شود اعضای تیم با یکدیگر تعامل داشته باشند

مهمترین ایراد داشتن یک تیم راه دور این است که اعضای تیم ممکن است در کشورهای مختلف جغرافیایی مستقر باشند. بنابراین ممکن است هرگز یکدیگر را نبینند یا حتی با یکدیگر صحبت نکنند. بنابراین بهتر است فرصت هایی ایجاد کنید که اعضا با یکدیگر آشنا شوند، نوعی ملاقات مجازی داشته باشند و “با هم جمع شوند” تا بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و یک یا دو جوک به اشتراک بگذارند. گروه های اجتماعی ایجاد کنید که همه اعضای تیم در آن عضو شوند تا بتوانند هر چند وقت یکبار با هم تعامل داشته باشند. هنگامی که آنها به یک فرکانس برسند، انجام کار آسان تر خواهد بود.

راه اندازی اتاق گفتگو

راه اندازی یک اتاق گفتگو که در آن اعضای تیم می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و پیام بگذارند نیز به ایجاد این فرکانس و دوستی در بین آنها کمک می کند. اتاق های چت شخصی تر از ایمیل ها هستند و از این رو، پاسخ نیز بسیار بیشتر خواهد بود. برای اطمینان از اینکه اتاق‌های گفتگو برای اعضای تیم حواس‌پرتی را پرت نمی‌کنند و مانعی در پیشرفت کار نمی‌شوند، اطمینان حاصل کنید که یک اتاق گفتگوی سرگرم‌کننده وجود دارد که در آن می‌توانند در مورد موضوعات غیر تجاری نیز بحث کنند (که می‌توانند در ساعات غیر اداری انجام دهند).

هرگز تلفن قدیمی را رها نکنید

درست است که وقتی اینترنت دارید وسایل ارتباطی زیادی وجود دارد، اما هیچ چیز نمی تواند مزایای ارائه شده از طریق تلفن خوب قدیمی را کاهش دهد. ارتباط تلفنی خودجوش است، ارتباط را آسان تر می کند. تماس های تلفنی و ویدئو کنفرانس از طریق اسکایپ نیز اشکال عالی ارتباطی هستند زیرا می توانید مستقیماً با تیم صحبت کنید.

سیستم های گزارش دهی را بگنجانید و ساعات کاری را برنامه ریزی کنید

درست است که وقتی یک تیم از راه دور استخدام می کنید، تیم این آزادی را دارد که به راحتی خودش را ارائه دهد. اما برای نگه داشتن افسار و اطمینان از اتمام کار به موقع، می توانید ساعات کاری را برنامه ریزی کنید. یک گزارش از طریق برگه اکسل یا هر برنامه مشابهی برای بررسی پیشرفت تیم و اعضای فردی نگهداری کنید. سیستمی را ایجاد کنید که از طریق آن باید پیشرفت پروژه خود را گزارش دهند. این به شما امکان می دهد پروژه و پیشرفت هر فرد را نیز پیگیری کنید.

سیستم تشویقی را معرفی کنید

دادن مشوق ها (ترجیحاً پولی) روش دیگری برای تضمین موفقیت در پروژه شما و وفاداری اعضای تیم/کارمندان شما خواهد بود. رقابت بین همکاران در یک تیم از راه دور عملاً وجود ندارد. رقابت سالم یا ناسالم فقط بین همکاران در یک اداره اتفاق می افتد، بنابراین معرفی سیستم مشوق ها باعث ایجاد انگیزه در آنها برای عملکرد بهتر می شود.

داشتن اهداف و اهداف مشخص و قابل دستیابی

هر کارمندی دوست دارد شرکتش عملکرد خوبی داشته باشد زیرا بقای او بر اساس آن است. یک تیم زمانی عمل می کند که بداند هدفی برای دستیابی وجود دارد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم از اهداف شرکت آگاه هستند و آنها را برای دستیابی به آن تشویق کنید. از این رو، اگر آنها از تعامل روزانه یک به یک بی بهره باشند، زمانی که این اهداف را به دست آورند، احساس «عمل در محل کار» خواهند داشت.

یک به یک معمولی

ایجاد رابطه با کارمندان بسیار مهم است زیرا شما آنها را هر روز در یک دفتر نمی بینید. بنابراین یک یا دو جوک با آنها در میان بگذارید، از سلامتی آنها، اعضای خانواده خود بپرسید و برای صحبت های کوچک وقت بگذارید. به طرز شگفت انگیزی خوب کار خواهد کرد. حتی اگر سرتان شلوغ است، یک جلسه رو در رو برنامه ریزی کنید، زیرا کنسل کردن باعث رنجش اعضای تیم می شود و آنها این تصور را پیدا می کنند که شما فردی نیستید که دوست داشته باشید با آنها بنشینید و صحبت کنید. وقتی این کار را به این صورت انجام می دهید، کارمندان از راه دور نیز می توانند بخشی از آنچه در دفتر شما می گذرد باشند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2370

مطالب آموزشی روزهای گذشته