Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

هک رشد چیست؟

هنگامی که در حال راه اندازی یک شرکت جدید هستید، اولین چیزی که نیاز دارید “رشد” است. نه کسی که یک تیم بازاریابی بسازد یا آن را مدیریت کند، نه فقط یک استراتژی بازاریابی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و نه کسی که فروشندگان را مدیریت کند. شما به کسی نیاز دارید که شرکت شما را رشد دهد – و اینجاست که یک هکر رشد وارد می شود. اصطلاح “هک رشد” در واقع جدید نیست، زیرا توسط شان الیس که در واقع خود یک متخصص رشد استارتاپ است ابداع شده است. او این اصطلاح را در سال 2010 ابداع کرد، زمانی که نقش اصلی او کمک به استارت آپ ها برای رشد بود. هنگامی که یک استارت آپ تاسیس می شود، او شرکت را ترک می کند و جایگزینی را به جای خود می گذارد و برای کمک به رشد شرکت بعدی می رود. متأسفانه، افراد جایگزین، اگرچه استعداد کافی با تجربه و مدارک بازاریابی داشتند، اما نتوانستند جادوی او را انجام دهند. استارت‌آپ‌ها شروع به تزلزل و شکست کردند. این بود که چگونه “هک رشد” به عنوان یک اصطلاح و یک مفهوم مطرح شد.

به تدریج، مفهوم رشد شان الیس به معیار استاندارد برای استارت آپ ها تبدیل شد. زمانی کار می کند که بدانید از آن و محدودیت های آن چه انتظاری دارید. اما بزرگترین اشتباه زمانی است که استارت آپ ها شروع به انتظار بیشتر می کنند. هک رشد یک شرکت را از طریق جادو بالا نمی برد. این کار سخت می خواهد و با معقول نگه داشتن انتظارات خود، می توانید به نقاط عطف قابل دستیابی برسید. بنابراین، هک رشد نیز چیزی است که یک محصول را ویروسی می کند، جایی که حقیقت تلخ این است که ویروسی بودن به طور خودکار اتفاق نمی افتد، بلکه مهندسی شده است.

هک رشد در مقابل بازار یابی

با این وجود، شما نمی توانید یک بازاریاب را با یک هکر رشد جایگزین کنید و بالعکس. هر دو اهمیت و نقش خود را در دنیای تجارت دارند. در اینجا نحوه هک رشد با بازاریابی متفاوت است.

کارکرد اصلی بازاریابی چیست؟ برای شناخته شدن یک محصول به مشتریان و ترغیب آنها به خرید آن، درست است؟ دلیل اصلی شکست هر استارتاپی این است که مشتریان پولی کافی ندارند. یک استارتاپ نباید به دلیل توسعه محصول شکست بخورد، به این دلیل است که آنها نمی توانند مشتریان را درگیر محصول کنند. بنابراین قبل از شروع بازاریابی، باید هک رشد را امتحان کنید. شرکت های بزرگ قطعا از بازاریابی سود خواهند برد، اما استارت آپ ها بیشتر از هک رشد سود می برند. دلیل این امر ساده است: به عنوان یک استارتاپ، شما به طور کامل از مشتریان اصلی خود آگاه نیستید و نمی‌دانید که آیا افرادی که هدف شما قرار می‌دهید، محصول/خدمت شما را می‌خرند یا خیر. حتی ممکن است ندانید کدام کانال بازاریابی را هدف قرار دهید. از سوی دیگر، شرکت‌های بزرگ این موضوع را به خوبی درک می‌کردند. در حالی که استارت‌آپ‌ها در تلاش هستند تا بهترین خودرو را برای ساخت پیدا کنند، شرکت‌های بزرگ فقط دنده‌ها را تغییر می‌دهند تا آن را سریع‌تر پیش ببرند.

هک رشد انتخاب خوبی برای استارتاپ هایی است که ارزش ویژه برند یا دسترسی به منابع ندارند. شرکت های بزرگ همه اینها را دارند، به همین دلیل ترجیح می دهند به سمت بازاریابی بروند. از سوی دیگر، استارت‌آپ‌ها باید قبل از شروع بازاریابی محصولات خود، به مشتریان خود آموزش دهند و آگاهی را گسترش دهند.

در اینجا پنج مورد از محبوب ترین ابزارهای هک رشد آورده شده است
Colibri IO

از طریق این ابزار، می‌دانید که مخاطبان شما در چه مکان‌هایی آنلاین درگیر هستند. این به شما کمک می کند تا برند خود را به صورت آنلاین نظارت کنید، دید رسانه های اجتماعی خود را بهبود بخشید و رتبه های چشمگیری را در نتایج موتورهای جستجو به ارمغان بیاورید. می توانید نسخه رایگان 14 روزه ابزار را امتحان کنید و سپس به نسخه پولی تغییر دهید که در آن باید 95 دلار در ماه بپردازید.

Clicktotweet

این یک ابزار ساده برای کاربران توییتر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیامی ایجاد کنید که می خواهید دیگران آن را بخوانند و سپس پیوندی ایجاد کنید که می خواهید به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید فعالیت پیوند مشترک را نظارت کنید. این ابزار برای افرادی که می خواهند در مورد یک محصول جدید آگاهی خود را گسترش دهند ایده آل است. بهترین چیز در مورد وب سایت این است که می توانید ابزار را به صورت سفارشی متناسب با برند خود تنظیم کنید. به غیر از اندازه گیری ترافیک، می توانید از افراد دعوت کنید تا پیوند شما را در چندین کانال رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

زیرک

آیا می خواهید سابقه ای از ارتباط بین مخاطبین خود داشته باشید، اقداماتی را که باید انجام دهید را پیگیری کنید و از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با آنها استفاده کنید؟ سپس باید Nimble، یک ابزار هک رشد بسیار مفید و نتیجه‌گرا را امتحان کنید. این به شما کمک می‌کند تا روابط خود را با هر تعداد مخاطب مدیریت کنید، هنگام تولد و تغییر شغل آن‌ها اعلان دریافت کنید و زمانی که مخاطبین شما از شما نام می‌برند هشدار ایجاد کنید تا بتوانید با آنها تماس بگیرید.

سلام بار

یک ابزار هک رشد بسیار مفید که از طریق آن می توانید یک دکمه CTA روی نوار افقی در وب سایت خود داشته باشید. یکی از بهترین چیزهای Hello Bar این است که به افزایش ترافیک کمک می کند، تعداد کلیک های دریافت شده روی نوار را پیگیری می کند. همچنین می توانید نوار را سفارشی کنید تا از نظر زیبایی در وب سایت شما خوب به نظر برسد.

با یک توییت پرداخت کنید

آیا در مراحل اولیه عرضه محصول هستید؟ سپس Pay with a Tweet ابزاری است که شما از آن سود خواهید برد زیرا منحصراً برای کمک به افرادی که می‌خواهند محصول خود را به بخش بزرگتری معرفی کنند طراحی شده است. افرادی که اطلاعات محتوا/محصول شما را دوست دارند، می توانند به تنهایی آن را بازتوییت کرده و پست کنند. همچنین می توانید از آن برای مدیریت ترافیک، فروش، داده های جغرافیایی و کلیک ها استفاده کنید. یک طرح اولیه به صورت رایگان وجود دارد که پس از آن می توانید خدمات آنها را با مبلغ اسمی 19.99 دلار در ماه خریداری کنید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2231

مطالب آموزشی روزهای گذشته