صفحه اصلی / وبلاگ /
Multi style

Multi style

انتشار 8 ماه گذشته

ساعت 00:54

10 ویژگی برتر که یک رهبر خوب را تشکیل می دهند

تبدیل شدن به یک رهبر خوب کار سختی است، زیرا شما باید همیشه الگو باشید و اعمال شما مشاهده و کپی می شود. گاهی مورد ارزیابی و نقد قرار می گیرد. برخی از مردم رهبران طبیعی هستند، اما اکثریت زیادی از آنها باید مهارت ها را پرورش دهند و توسعه دهند، زیرا باید آنها را کسب کنند. تعداد مهارت های مورد نیاز یک فرد برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب نامحدود است، اما با این حال، ما به 10 مهارت برتر رسیده ایم که اگر قصد دارید یک رهبر خوب شوید، باید واقعاً در آنها خوب باشید.

1. صداقت

رتبه شما در سطح اخلاقی چیست؟ هر نمره ای که به خود بدهید، زمانی که یک رهبر هستید باید آن را یک پله بالاتر ببرید. اعضای تیم و کارمندان شما از آن پیروی می کنند، به خصوص زمانی که بر صداقت به عنوان یک ارزش کلیدی تأکید می کنید. همچنین می‌توانید فهرستی از ارزش‌ها و باورهای اصلی که معتقدید باید در دفتر اجرا شوند، تهیه کنید. محیط اداری را تا حد امکان دوستانه کنید تا کارمندان شما انگیزه لازم را برای پیروی از این ارزش ها داشته باشند.

2. شکست را همانطور که پیش می‌آید قبول کنید

شکست ها جزئی از کار هستند. همیشه آن سمت تاریکی وجود دارد که باید برای آن آماده باشید. درک این نکته مهم است که شکست ها ممکن است اتفاق بیفتند. به جای غوطه ور شدن در بدبختی، مهم این است که از خاکستر بلند شوید و برای موفقیت تلاش کنید. گل و لای زدن و اشاره با انگشت فقط باعث می شود که به صورت دایره ای بچرخید. به غیر از اینکه منجر به منفی گرایی و روحیه بد شود، شما را به جایی نمی رساند.

3. مسئولیت پذیری

به عنوان یک رهبر، شما باید مسئولیت شکست و موفقیت را بپذیرید وقتی مسئولیت شکست را پچگونه می‌توانید برای موفقیت اعتبار کسب کنید؟ اگر مسئولیت موفقیت و شکست را به عهده بگیرید، در نهایت خواهید دید که کارمندان نیز شروع به انجام مسئولیت خود می کنند. هیچ کس نمی خواهد صلیب را به تنهایی حمل کند. به عنوان یک رهبر، نمی توانید برای شکست بهانه ای بیاورید.

4. الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه کنید

به عنوان یک رهبر عالی، باید در ایجاد انگیزه در کارکنان خود خوب عمل کنید. بهترین راه برای ایجاد انگیزه در کارمندانتان این است که به غیر از پول، دلیلی برای کار به آنها بدهید. همچنین خوب است که کارمندان را وادار به ملاقات با کاربر نهایی کنیم زیرا این کار آنها را تشویق می کند تا بهتر کار کنند. آنها می دانند که قرار است در کجا مورد استفاده قرار گیرد، چه چیزی از آن حاصل خواهد شد. این به آنها انگیزه می دهد تا سخت تر کار کنند زیرا در صورت وقوع هر گونه اتفاق ناگوار، مستقیماً احساس مسئولیت می کنند. به عبارت دیگر، اگر شما یک رهبر با انگیزه هستید، کارمندان در کنار شما خواهند بود.

5. مهارت های ارتباطی عالی

برای هر شغلی، داشتن مهارت های ارتباطی خوب ضروری است. هنگامی که یک پست مدیریتی دارید، مهارت های ارتباطی شما باید در بالاترین حد باشد. به عنوان یک رهبر، اگر نتوانید به خوبی با تیم خود ارتباط برقرار کنید، به آنچه می خواهید نخواهید رسید و کار آسیب می بیند. یک خط مشی درهای باز ایجاد کنید تا تیم شما در مورد انتظارات شما از آنها واضح باشد. در حالی که توسعه مهارت های ارتباطی بین فردی مهم است، داشتن مهارت های ارتباطی خوب نیز ضروری است. شاید عجیب به نظر برسد، اما حقیقت دارد. از طریق ارتباط با خود، عزت نفس خود را افزایش می دهید و اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید. همچنین باید در برقراری ارتباط با یک گروه/تیم خوب باشید. زبان بدن اعضای مختلف تیم خود را درک کنید و می توانید بررسی کنید که آیا آنها دستورالعمل های شما را دنبال می کنند یا خیر.


6. تفویض اختیار

یک رهبر خوب باید در واگذاری وظایف خوب باشد. به عنوان یک رهبر تیم، این مسئولیت و در حد مهارت شماست که باید تیمی از افراد را پیدا کنید که در کارهای خاص عالی باشند. شما نمی توانید در همه تجارت ها استاد باشید، بنابراین باید افرادی را پیدا کنید که در کارهای مختلف در یک پروژه مهارت داشته باشند. شما باید بتوانید استعدادها را بشناسید و سپس الزامات را با این باور که محقق می شود و پروژه به موقع انجام می شود تعیین کنید. از طریق تفویض اختیار، خود را برای کارهای دیگر آزاد می کنید، زیرا مدیران پرکار اصلاً برای شرکت خوب نیستند.

7. دیدگاه استراتژیک

به عنوان یک رهبر، شما باید چشم انداز بلندمدت داشته باشید و تمام استراتژی های شما باید به سمت آن باشد. شما نمی توانید گرفتار چیزهای کم اهمیت تر شوید و تمرکز خود را از دست بدهید. بنابراین همیشه به خود یادآوری کنید که چه چیزی در یک پروژه مهم است و همه استراتژی های خود را بر اساس آن قرار دهید.

8. اعتماد به نفس

به عنوان یک رهبر، تصمیم گیری مهم در مورد پروژه های خود در قلمرو شماست. اگر در تصمیم گیری درست در زمان مناسب تردید دارید، ممکن است یک فرصت زندگی را از دست بدهید. بنابراین اعتماد به نفس داشته باشید، به مسائل حیاتی رسیدگی کنید و به سمت تلاش و نوآوری هماهنگ حرکت کنید.

9. ایجاد روابط

این یکی از قوی ترین مهارت های یک رهبر خوب است. اگر می‌خواهید تیمی را ایجاد کنید که سخت کار می‌کند و نتایج نشان می‌دهد، روی ایجاد روابط تمرکز کنید و همکاری را یاد بگیرید.

10. داشتن حس شوخ طبعی

گاهی اوقات، خندیدن هم خوب است. برای همه افراد گروه خوب خواهد بود. در پروژه‌ای که ریسک آن زیاد است، فشار به طور طبیعی افزایش می‌یابد و زمانی که مشکلی پیش می‌آید، ممکن است از دسته خارج شوید. این اصلا خوب نیست. آیا می دانستید؟ اکثر رهبران بزرگ حس شوخ طبعی بالایی دارند و این آنها را خاص می کند. در اینجا نمونه های کاملی وجود دارد – وارن بافت، استیو جابز، رئیس جمهور اوباما.

البته اینها تنها چند ویژگی یک رهبر خوب است، اما اگر موارد بالا را رعایت کنید، بقیه صفات به طور طبیعی به وجود می آیند.

لینک های جالب :

چگونه می توان پیوند بین کارمندان و شرکت را تقویت کرد

چگونه یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول بسازیم

ارزش هایی که یک شرکت باید برای آنها استخدام کند

دیدگاهتان را بنویسید