کارآفرینان اپلیکیشن موبایل و شرکت های نرم افزاری به حداکثر میزان تبلیغات برای بازاریابی اپلیکیشن های خود نیاز دارند. اما با وجود اپلیکیشنهای فراوانی که در دنیای آنلاین ظاهر میشوند، مصرفکننده چگونه اپلیکیشنهای مفید و بیفایده را تشخیص میدهد؟ تکنیک های بازاریابی منحصر به فرد قطعا توجه را جلب می کند. درست است، هیچ روش مطمئنی برای تبلیغ همه برنامه های شما و موفقیت در آنها وجود ندارد، و تکنیکی که برای یک برنامه کارآمد ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. با این حال، میتوانید از نکات زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید برنامه تلفن همراه شما به بخش هدف خود میرسد و مورد قدردانی قرار میگیرد.
قبل از پرداختن به نکات، این آمار را بررسی کنید تا بدانید بازاریابی اپلیکیشن موبایل واقعا مهم است:
- توسعه دهندگان 14 درصد از زمان خود را صرف بازاریابی محصول خود می کنند، به این معنی که از هر 100 ساعت کار، 14 ساعت بسیار زیاد است.
- حدود نیمی از توسعه دهندگان در جهان کمتر از 5 درصد از زمان خود را صرف بازاریابی می کنند.
- بازار اپلیکیشن های موبایل با سرعتی سریع در حال رشد است، به طوری که گوگل پلی 39 درصد از سهم را در اختیار دارد و اپل اپ استور 61 درصد را در اختیار دارد.
اکنون به نکات بازاریابی اپلیکیشن موبایل خود نگاه کنید
1. برنامه ریزی، برنامه ریزی و برنامه ریزی
هیچ توسعهدهندهای بدون برنامهریزی مناسب، هرگز رویای بازاریابی محصول خود را نخواهد داشت. با برنامه ریزی از قبل، زمینه را برای تبلیغات تبلیغاتی فراهم می کنید.
2. ایجاد تبلیغات
هنگامی که برنامه برای عموم آماده شد، یک هیاهو در اطراف آن ایجاد کنید، و شاید یک حس رمز و راز و انتظار برای ایجاد کنجکاوی ایجاد کنید.
3. برنامه ریزی راه اندازی
راه اندازی تنها در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که تحقیقات بازار قابل توجهی انجام دهید. همچنین به شما ایده ای از سرنوشت احتمالی برنامه و نحوه درک مردم از آن می دهد. تجزیه و تحلیل بازار رقیب نیز برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع تلاش رسانه ای باید انجام دهید مفید خواهد بود.
4. یک کیت مطبوعاتی فریبنده آماده کنید
داشتن یک کیت مطبوعاتی که اشتهای مردم را باز می کند، یک قدم برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل شما است. شامل یک ویدیوی تیزر، یک بیانیه مطبوعاتی، نماد برنامه و لوگوی با وضوح بالا به عنوان اجزای اصلی آن باشد. در مورد یک نام خلاقانه برای برنامه فکر کنید. نامی که فوراً روی مخاطب کلیک می کند.
5. نقاط تماس مشتری از قبل موجود را به حداکثر برسانید
درست است، شما باید محصول خود را بازاریابی کنید، اما مشتریان وفادار خود را که همیشه مشتاقانه منتظر محصول بعدی شما هستند، فراموش نکنید. صورتحسابها، وبسایتها، ایمیلها همیشه نقاط لمسی عالی برای ارتباط با افرادی هستند که با شما تجارت میکنند.
6. بخش مناسب را هدف قرار دهید
اگر برنامه شما برای افراد متعلق به گروه سنی 50 تا 70 سال طراحی شده است، در هنگام بازاریابی باید هدف شما باشد. می توانید بخشی از کاربران ایجاد کنید که وقتی آنلاین هستند محصول شما را ببینند. این به شما کمک می کند تا قبل از بازاریابی نهایی، انواع مشکلات دانلود را پاک کنید.
7. رسانه های اجتماعی
هیچ رسانه دیگری به جز فیس بوک و توییتر وجود ندارد که چنین امکانات گسترده ای را برای بازاریابی هر محصولی فراهم کند. هر دوی این کانال ها “تبلیغات نصب برنامه” را ارائه می دهند که کار شما را آسان تر می کند.
8. به دنبال شرکای احتمالی باشید
به دنبال شرکای تجاری باشید که می توانند به فروش برنامه شما کمک کنند. شما می توانید آنها را به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی متقابل بفروشید.
9. یک وب سایت تیزر بسازید
هنگام تبلیغ محصول خود از طریق رسانه های اجتماعی، حتماً پیوندی برای وب سایت تیزر خود قرار دهید که حاوی فقط 2 تا 3 صفحه اطلاعات در مورد برنامه آینده است. حتی میتوانید آدرس ایمیل افراد را بپرسید، بنابراین میتوانید زمانی که محصول آماده راهاندازی شد، نامه ارسال کنید.
10. یک میکروسایت ایجاد کنید
به میکروسایت مینی سایت نیز گفته می شود و در واقع صفحه ای جدا از وب سایت شما است و آدرس اینترنتی متفاوتی دارد، اما می توان از آن برای تبلیغ محصول یا ارائه اطلاعات در مورد آن استفاده کرد.
11. یک وبلاگ راه اندازی کنید
مطالب جالبی در مورد محصول منتشر کنید و آن را به میکروسایت ضمیمه کنید.
12. ایجاد یک ویدیوی محصول
تا زمانی که یوتیوب وجود دارد، لازم نیست سخت کار کنید تا مخاطبان بیشتری را جستجو کنید. ویدیو را تا حد امکان حرفه ای کنید و به تمام سوالات احتمالی که ممکن است یک کاربر جدید درباره محصول داشته باشد پاسخ دهید و آن را به اندازه کافی فریبنده کنید.
13. بهینه سازی فروشگاه App
ASO یا App Store Optimization زیرمجموعه ای از SEO است و می تواند داده هایی را در مورد چگونگی بهبود محصول شما در فروشگاه App ارائه دهد. شرکتهایی مانند Distimo، Mopapp، Localytics، Apsalar و Flurry اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه آمادهسازی محتوا برای تبلیغ برنامهتان و اطمینان از استفاده از کلمات کلیدی در مکانهای مناسب و اینکه کل محتوا به خوبی ساختار یافته است، ارائه میدهند. تجزیه و تحلیل اپلیکیشن یکی دیگر از ویژگی هایی است که می تواند به شما کمک کند فروش اپلیکیشن خود را پیگیری و آنالیز کنید. این یکی از بهترین و پرکاربردترین استراتژی های بازاریابی موبایلی در بازار اپلیکیشن است.
14. یاپی
هنگام استفاده از شبکه های رسانه های اجتماعی، امکانات ارائه شده از طریق Yappie را بررسی کنید، پلتفرمی که به شما امکان می دهد در مورد محصول خود صحبت کنید. این یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن در جهان است.
15. توضیحات برنامه جذاب
یک توضیح مختصر و در عین حال جامع از برنامه شما برای ارسال در اپ استور ایده آل خواهد بود. کسانی که می خواهند درباره برنامه شما بیشتر بدانند می توانند روی دکمه “بیشتر” کلیک کنند. توضیحات معمولاً بسیار کوتاه است، بنابراین توضیح مختصری در مورد موضوع برنامه ارائه دهید. برای بهبود توضیحات، چند اسکرین شات بگیرید و با نشان دادن جالب ترین ویژگی برنامه خود، افراد را به صورت بصری جذب کنید.
نتیجه
بازاریابی برنامه شما یک چالش است، نکات بالا را دنبال کنید و مطمئن باشید که برنامه شما موفق خواهد شد و مانند برخی از برنامه های ضعیف بازار گرد و غبار جمع آوری نکنید. انتشار دانش در مورد برنامه شما حیاتی ترین جنبه است، بنابراین مطمئن شوید که اطلاعات در زمان مناسب به افراد مناسب می رسد.