در حال حاضر احتمالاً برای یک کسب و کار پر رونق بی سابقه است که این روزها اپلیکیشنی برای خود نداشته باشد. و کسبوکارهای بیشتری در حال پیوستن به این حمله هستند، بنابراین احتمالاً تصوری از تعداد برنامههایی دارید که در حال حاضر در فروشگاههای App و Play Store در حال از بین رفتن هستند. هزاران برنامه جدید به فروشگاهها اضافه شدهاند، بنابراین چگونه برنامه خود را تبلیغ میکنید و مطمئن میشوید که برنامه شما جایگاه برتر را کسب میکند؟ در اینجا 20 نکته ساده برای توضیح این موضوع وجود دارد.
1. در مورد مخاطب هدف شفاف باشید
اگر افرادی که این برنامه را برای آنها طراحی می کنید را در نظر داشته باشید، همه چیز بسیار ساده تر خواهد بود. برای آسانتر کردن آن، مخاطبان خاص را به حداقل برسانید. اگر مخاطبان هدف شما بیش از حد گسترده است، شاید بتوانید بخش هایی ایجاد کنید که به طور خاص هر هدف را هدف قرار دهند.
2. استفاده بهینه از وب سایت موبایل
اگر وبسایتی دارید که قبلاً محبوب بوده است، میتوانید از آن به طور بهینه برای تبلیغ برنامه خود استفاده کنید. بازدیدکنندگان وفادار وب سایت شما قطعاً شروع به استفاده از برنامه شما خواهند کرد و اگر برنامه شما را منحصر به فرد بیابند به آن وفادار خواهند ماند.
3. اپلیکیشن خود را در یک وبلاگ رسمی تبلیغ کنید
اگر در سایت های رسمی وبلاگ فضایی دارید، می توانید ویژگی ها و مزایای برنامه خود را به عنوان مقاله توضیح دهید و در آنها پست کنید. مقاله را با یک دکمه CTA به پایان برسانید تا علاقه مندان بلافاصله انگیزه کلیک و دانلود را پیدا کنند.
4. اطلاعات مربوط به برنامه خود را در بازاریابی ایمیلی بگنجانید
ایمیل ها، زمانی که به شیوه ای صحیح استفاده شوند، همچنان بسیار موثر هستند. اگر برنامه شما پاسخی است به آنچه کاربر شما به دنبال آن است، می توانید یک عنوان جذاب در مورد آن ایجاد کنید و آن را از طریق ایمیل مارکتینگ پخش کنید.
5. ویدئوهای دمو موثر هستند
احتمالاً باید تیمی را برای ایجاد ویدیویی تعیین کنید که تقریباً شبیه تبلیغاتی است که برنامه شما ارائه می دهد. هنگامی که ویدیو ساخته شد، از رسانه های اجتماعی برای رساندن آن به حداکثر تعداد افراد استفاده کنید تا آنها درباره برنامه شما بشنوند. هر بار که برنامه را بهروزرسانی میکنید، میتوانید ویدیو را بهروزرسانی کنید و آن را نیز منتشر کنید.
6. کدهای QR
آیا سعی کرده اید از کدهای QR برای تبلیغ اپلیکیشن موبایل خود استفاده کنید؟ اگر نه، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید، با افزودن آنها به وب سایت، بروشورها، نامه های پستی، دستور العمل ها، کارت های ویزیت، حتی نمایشگرهای ویترین فروشگاه. پیشنهادها، تخفیفها و مسابقات را میتوان به همراه اضافه کرد تا از آنها خواسته شود برنامه شما را دانلود کنند.
7. آژانس های بازاریابی اپلیکیشن موبایل
اگر ترجیح میدهید کار را به حرفهایها بسپارید، آژانسهای بازاریابی اپلیکیشن موبایل برای نجات شما وجود دارند. Appspire، Appency و Appular تنها تعدادی از آژانس هایی هستند که واقعاً می توانند به شما در تحقق هدفتان کمک کنند.
8. تبلیغات پولی برای ارتقای محتوا
میتوانید به جای تبلیغ مستقیم برنامه، محتوا را در داخل برنامه تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر ترفندی برای بهبود کسب و کار مشتری خود با محصولی دارید، می توانید با یک بیانیه افتتاحیه شروع کنید که دقیقاً آن را بیان می کند. میتوانید چیزی مانند «میخواهید بدانید چگونه با محصول XYZ ROI خود را بهبود ببخشید؟» شروع کنید. و سپس می توانید پیوندی به صفحه وب سایت خود بدهید تا آنها بتوانند برنامه را دانلود کنند. برای تبلیغ این محتوا می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر استفاده کنید.
9. آیکون های بزرگ صحبت می کنند
همانطور که قبلا توضیح داده شد، برنامه شما یکی از هزاران برنامه در اپ استور خواهد بود. برای جلب توجه، باید یک نماد عالی داشته باشید.
10. سئو در اینجا مهم است
میتوانید با اطمینان از نمایش URL برنامه در موتورهای جستجو، برنامه خود را تبلیغ کنید. اگر برنامه شما تماماً در مورد موسیقی است، می توانید بیشترین کلمات مرتبط با تجارت موسیقی را در آن بگنجانید و مطمئن شوید که ویژگی شما در سئو ویژگی ها را دریافت می کند.
11. گروه های توسعه دهندگان و کارآفرینان در رسانه های اجتماعی
همچنین مهم است که با توسعه دهندگان و کارآفرینان برتر ارتباط داشته باشید زیرا آنها می توانند ورودی های ارزشمندی را در بخش عملکرد برنامه شما ارائه دهند. حتی می توانید از این فرصت برای تبلیغ متقابل برنامه خود استفاده کنید.
12. بهینه سازی فروشگاه App
فقط سئو، ASO نیز راه محبوبی برای تبلیغ برنامه شما است. هنگام نمایش اپلیکیشن خود در فروشگاه های اپلیکیشن، به کلمات کلیدی، چگالی و ارتباط آن در توضیحات اپلیکیشن خود توجه کنید.
13. نظرات را از سایت های Mobile App Review دریافت کنید
کاربران نظرات مربوط به برنامه هایی را که علاقه مند به دانلود هستند می خوانند. اطمینان حاصل کنید که در تمام وبسایتهای پیشرو در بررسی برنامهها نظرات مثبتی دارید و برای خود نامی کسب کنید. در اینجا چند سایت وجود دارد که می توانید روی آنها ضربه بزنید – Mashable، Techcrunch، Wired، Crazy Mikes Apps، App Brain، App Advice، Appolicious، Gamezebo
14. اعلام از طریق به روز رسانی شرکت
وقتی برنامه شما آماده راه اندازی است، آن را با صدای بلند به عنوان یک به روز رسانی شرکت تبلیغ کنید. همه افراد در حلقه رسانه های اجتماعی و حلقه توسعه دهندگان شما باید اطلاعات را از طریق این رسانه دریافت کنند.
15. یک تبلیغ در فروشگاه را امتحان کنید
این احتمالاً خیلی ساده است، که احتمالاً آن را از دست داده اید. در مورد گسترش این خبر در تجارت آجر و ملات، اگر دارید، چطور؟
16. از امکانات ارائه شده در رویدادها و کنفرانس ها استفاده کنید
میتوانید با تبلیغ برنامه خود از طریق رویدادها و کنفرانسها، مشتریان محلی را جذب کنید. میتوانید این کار را با اجازه دادن به آنها برای اسکن کد QR یا توزیع کارتهای ویزیت با لینک دانلود برنامهتان در آنها انجام دهید.
17. صفحه فرود عالی
درست مانند یک وب سایت، داشتن یک صفحه فرود عالی برای برنامه شما ایده خوبی خواهد بود. تقریباً مانند این است که یک کارت ویزیت بسیار جذاب در دست داشته باشید.
18. اینفلوئنسرها را در دست بگیرید
اینفلوئنسرها می توانند علاقه گسترده ای را به برنامه شما جلب کنند. میتوانید از آنها دعوت کنید تا یک سرمایهگذاری مشترک با شما انجام دهند یا فقط از آنها بخواهید که اگر برنامه شما را دوست داشتند، آن را به اشتراک بگذارند.
19. نظر دادن در وبلاگ ها
یک روش آزمایش شده و مورد استفاده، اما با این وجود مؤثر است. میتوانید با احتیاط از طریق وبلاگهای مربوطه نظر دهید و برنامه خود را تبلیغ کنید.
20. فروشگاه های اپلیکیشن دیگر را نیز امتحان کنید
پلتفرم های دیگری غیر از اپ استور و پلی استور برای هدف قرار دادن وجود دارد. پلتفرم هایی مانند Amazon Appstore، AppBrain، SlideMe، GetJar را امتحان کنید تا به گسترش این خبر کمک کنید.
نتیجه
نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که برنامه شما باید حاوی چیزی باشد که مورد علاقه کاربر باشد، چیزی که او نیاز دارد یا نمی تواند بدون آن انجام دهد. حتی اگر برنامه تلفن همراه شما فقط یک افزونه کوچک از وب سایت شما باشد، در مورد چیزی که مردم به آن علاقه دارند، خلاق باشید.
آیا میدانستید افرادی که تجربه بدی از اپلیکیشنهای تلفن همراه دارند، خود را با شرکتی که متعلق به آن است درگیر نمیکنند؟ بنابراین بسیار مهم است که عملکرد عالی و بی عیب و نقص را با برنامه تلفن همراه خود ارائه دهید. این پنجره ای است که می توانید مردم را به مشتریان وفادار شما تبدیل کنید.