Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک لوگوی عالی بسازیم؟

وقتی همه آن لوگوهای معروف برندهای بزرگ را می بینید، تعجب می کنید که چگونه به وجود آمده اند، اینطور نیست؟ ما انجام می دهیم، زیرا چیزی برای لوگوهای عالی داریم. فقط به لوگوی باشکوه اپل نگاه کنید.

آیا داستان پشت آن را می دانید؟ همانطور که همه می دانید سیب در کتاب مقدس ذکر شده است و نشان دهنده دانش است.

یا حتی می تواند به معنای سقوط میوه باشد که چیزی را در ذهن اسحاق نیوتن ایجاد کرد، کسی که مفهوم گرانش را مطرح کرد.

اما نه، این چیزی نیست که از لوگوی اپل الهام گرفته است.

به گفته راب جانوف، مردی که این لوگو را طراحی کرده است، گفته است که استیو جابز هیچ توضیح خاصی در مورد نوع لوگوی مورد نیاز شرکت دریافت نکرده است، بنابراین او به یک سیب ساده بسنده کرد و سپس لقمه را کشید تا آن را کوچک کند، تا این کار انجام شود. با گیلاس اشتباه نگیرید این داستان ساده پشت لوگوی گاز گرفته شده اپل است.

هر لوگویی برای خود داستانی دارد و ردیابی گذشته آنها سرگرمی شگفت انگیزی خواهد بود. و این واقعیت را نمی توان انکار کرد که داشتن یک لوگوی چشم نواز برای کسب و کار شما نیمی از کار انجام شده است.

لوگو سفیر برندی است که کسب و کار شما را به کوتاه ترین شکل ممکن توصیف می کند. ممکن است یک کودک نوپا نتواند نام کسب و کار شما را بخواند، اما قطعاً لوگو را درک کرده و تشخیص می دهد. این به این دلیل است که تصاویر روشی قوی برای تأثیرگذاری بر بخش بصری مغز دارند و یک لوگوی خوب ساخته شده همیشه برای مدت بسیار بسیار طولانی در حافظه باقی می ماند.

به لوگوهای مک دونالد، دیزنی، نایک، کتاب های پنگوئن و امثال آن نگاه کنید. لازم نیست به آنها نگاه کنید تا بدانید که چگونه هستند، درست است؟ آنها قبلاً در حافظه شما نقش بسته اند. بنابراین هیچ سوالی وجود ندارد – شما باید یک لوگوی عالی ایجاد کنید. در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد:


1) لوگوی مطابق با کسب و کار خود بسازید

لوگو نمایش گرافیکی کسب و کار شما است. بنابراین باید با آنچه می فروشید مطابقت داشته باشد. اگر یک فروشگاه اسباب‌بازی دارید، داشتن رنگ‌های روشن، سبک‌ها و طرح‌های فونت کودکانه اشکالی ندارد. اما اگر یک فروشگاه ورزشی دارید، باید سبکی را دنبال کنید که برای تجارت طبیعی تر است.

2) القای کمی بازی فکری

بینندگان آرم هایی را دوست دارند که هوشمندانه و به یاد ماندنی باشد، اما گیج کننده و گیج کننده نیستند. مرز بین این دو بسیار نازک است، بنابراین برای تولید چیزی که بیننده فوراً عاشق آن شود، نیاز به متخصص دارد. به عنوان نمونه ای از این نوع لوگو، می توانید آرم های باشگاه گلف اسپارتان، گرینلبز، مستر کاناپه و گیتار شاپ را بررسی کنید.

3) انتخاب عاقلانه پالت رنگ

طراحی لوگو باید دارای یک پالت رنگی بسیار هوشمندانه باشد. رنگ ها باید برند شما را مشخص کنند، بنابراین انتخاب رنگ ها گاهی برای شما محدود می شود. انتخاب پالت رنگ باید به تصویر جان ببخشد، همه کاره باشد و در صورت بزرگ شدن همچنان شگفت انگیز به نظر برسد.

4) ریتم و تقارن

لوگوهای دارای ریتم و تقارن واقعاً محبوب هستند، بنابراین حتی اگر سبک های مختلفی را آزمایش می کنید، مطمئن شوید که هر دو آنها را دست نخورده نگه دارید. آرم های تویوتا، آدیداس، سیسکو و نینتندو سوییچ را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. شکل مناسب می تواند احساسات را در بیننده برانگیزد. ترکیب صحیح عناصر گرافیکی می تواند پیام هایی را به بیننده منتقل کند.

لوگوی توییتر و لوگوی اپل همگی نمونه های کاملی از تقارن هستند. اگر دقت کنید، می بینید که حتی نیش لوگوی اپل کاملاً متناسب است. کامپیوتر و بایت، درست است؟

5) چیز جدیدی را امتحان کنید

سعی کنید روش قدیمی کلیشه ای ایجاد لوگو را کنار بگذارید. خسته کننده میشه مدها و سبک های جدید هر سال وارد می شوند. چیزی جدید، ایده منحصربفرد خود را امتحان کنید، و نه چیزی که برای سال‌ها وجود داشته است.

6) عکس ها می توانند لوگوهای عالی ایجاد کنند

می توانید یک عکس استوک خوب انتخاب کنید و آن را به یک لوگوی عالی تبدیل کنید. به جای اینکه عکس را به طور کلی بگیرید، بخشی از تصویر را که پتانسیل توسعه به عنوان یک لوگو را دارد، بگیرید و روی آن یک طرح کار کنید. این کار نیاز به دانش Adobe Illustrator دارد، بنابراین می توانید یک متخصص را برای این کار استخدام کنید. در موارد خاص، یک عنصر بسیار اساسی و جزئی روی عکس را می توان به یک طراحی لوگوی بسیار حرفه ای تبدیل کرد.

7) لوگو را فوراً قابل تشخیص کنید

حتی اگر یک عکس ساده را برای ایجاد یک لوگو انتخاب کنید، باز هم می توانید با گنجاندن مفهوم کسب و کار خود در آن، آن را خلق منحصر به فرد خود بسازید. به لوگوی Evernote توجه کنید. اگرچه فقط با یک سر و خرطوم فیل ساده به نظر می رسد، اما با تا شدن صفحه در گوش و خرطومی متقارن آن منحصر به فرد است.

8) چه چیزی یک لوگوی خوب را نمی سازد؟

استفاده بیش از حد از رنگ ها
طرح های پیچیده ای که هیچ کس نمی تواند آنها را درک کند
لوگوهایی که هیچ معنایی برای برند ندارند
ادغام ایده هایی که بیننده را پیچیده می کند
رابطه وحشتناک بین متن و تصویر
استفاده از تصاویر استوک همانطور که هست
طرح هایی با جزئیات بسیار زیاد که به نظر می رسد با بزرگنمایی ادغام می شوند یا از بین می روند

نتیجه

انتخاب شکل و رنگ مناسب برای لوگوی شما نه تنها بر اساس زیبایی شناسی آن است، بلکه بر اساس آنچه می خواهید به بیننده(ها) منتقل کنید و احساساتی که می خواهید برانگیزید، به خصوص زمانی که لوگوی شما را می بینند، بستگی دارد. آیا می دانستید که محبوب ترین شکل لوگو مستطیل و پس از آن مربع و دایره است؟

در اینجا بیشتر در مورد اشکال در لوگوها آمده است
شکل هندسی – سازماندهی و ثبات
چکیده – تفسیر تحت اللفظی ایده ها و جهت ها
دور – دوستی، عشق، کمال، وحدت و غیره.
منحنی ها – کیفیت زنانه، تحرک، شادی و غیره.
مارپیچ – رشد و خلاقیت
مستطیل – یکنواختی، صلح، اعتماد
مثلث – انرژی، قدرت، ویژگی های مردانه، قدرت
خطوط عمودی – قدرت، قدرت، شجاعت
خطوط افقی – آرامش، آرامش

اگر بودجه کمی دارید، می توانید از وب سایت های سازنده لوگو رایگان بازدید کنید و لوگوی خود را به صورت رایگان انجام دهید. نمونه‌هایی از اینگونه وب‌سایت‌ها می‌توانند به صورت آنلاین Logo Maker، Free Logo Makers، Logo Genie، Logo garden، Logo Services و Logaster باشند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2096

مطالب آموزشی روزهای گذشته