در سئو، به همان اندازه افسانه ها و تصورات غلط وجود دارد که می تواند به رتبه شما آسیب برساند، به همان اندازه تکنیک های موثری وجود دارد که می تواند سایت شما را به بالای موتورهای جستجو برساند. از آنجایی که الگوریتمهای موتورهای جستجو از عموم مردم مخفی نگه داشته میشوند، تصورات غلط رایج است. یک پست وبلاگ، پست انجمن یا مقاله نادرست برای انتشار یک افسانه مضر سئو کافی است. در زیر 5 مورد از رایج ترین افسانه ها در صنعت و حقیقت پشت آنها آورده شده است.
1. رتبه صفحه نوار ابزار مهم است
Toolbar Pagerank رتبه صفحه ای است که در نوار ابزار گوگل ظاهر می شود. توجه داشته باشید که رتبه صفحه تولبار با رتبه صفحه داخلی یک سایت که گوگل در الگوریتم خود از آن استفاده می کند یکسان نیست. در روزهای اولیه سئو، هرچه رتبه صفحه نوار ابزار شما بالاتر بود، موتورهای جستجو سایت شما را ارزشمندتر می دانستند. بنابراین، زمانی که وبمسترها لینک میسازند، فقط به دنبال پیوند از سایتهایی میگردند که رتبه صفحهابزار Toolbar 4 یا بالاتر دارند. بسیاری از مردم همچنان از این استراتژی لینک سازی پیروی می کنند، حتی اگر ثابت شده باشد که رتبه صفحه نوار ابزار دیگر نقشی در رتبه بندی سایت ندارد.
2. تگ META Keywords بر رتبه شما تأثیر می گذارد
تگ کلمات کلیدی META به رتبه بندی شما کمکی نمی کند. این به سایت شما نیز آسیبی نمی رساند، اما ایجاد آنها فقط اتلاف وقت ارزشمند است. گوگل سال ها پیش به طور عمومی اعلام کرد که دیگر از برچسب کلمات کلیدی META برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده نمی کند. با این حال، برچسب کلمات کلیدی META را با برچسب توضیحات META اشتباه نگیرید. در حالی که دومی برای تعیین رتبه استفاده نمی شود، به عنوان یک قطعه برای سایت شما در نتایج جستجو استفاده می شود، بنابراین می تواند به افزایش نرخ کلیک سایت شما کمک کند.
3. شما باید سایت خود را به صورت منظم در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید
بسیاری از شرکتهای غیراخلاقی سئو، مشتریان خود را با درخواست از آنها برای ارسال چندین بار سایت خود به موتورهای جستجو گمراه میکنند. در واقع، زمانی که سایت شما راه اندازی شد، فقط باید یک بار آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید و انجام این کار رایگان است. نیازی به پرداخت هزینه سنگین به یک شرکت سئو نیست تا این کار را برای شما انجام دهد! در واقع، شما اصلاً مجبور نیستید این کار را انجام دهید زیرا موتورهای جستجو به تنهایی سایت شما را پیدا و فهرست می کنند، به شرطی که چند لینک و بازدیدکننده داشته باشد.
4. بک لینک های Nofollow بی ارزش هستند
بک لینک از سایت هایی که از برچسب Nofollow استفاده می کنند به طور گسترده ای بی ارزش تلقی می شوند، اما بسیاری از متخصصان سئو شروع به این باور کرده اند که موتورهای جستجو لینک های nofollow را تا حدی در الگوریتم های خود در نظر می گیرند. بسیاری از سایت های معتبر مانند ویکی پدیا و دیگ از لینک های nofollow استفاده می کنند. و پیوندهای آن سایت ها هنوز هم بسیار مورد توجه هستند. علاوه بر این، صرف نظر از اینکه یک لینک nofollow است، باز هم بازدیدکنندگان را به سایت شما ارجاع می دهد. حتی ترافیکی که از طریق لینکهای nofollow جذب میکنید نیز ارزشمند است زیرا این بازدیدکنندگان ممکن است در نهایت مشتری شما شوند.
5. شما نباید به سایت های دیگر در سایت خود لینک دهید زیرا باعث کاهش رتبه شما می شود.
بسیاری از وب مسترها سعی می کنند لینک های خروجی در سایت های خود را به حداقل برسانند زیرا معتقدند که لینک کردن باعث کاهش رتبه سایت های خود می شود. حقیقت این است که پیوند دادن به سایت های دیگر باعث کاهش رتبه شما نمی شود. در واقع، اگر این کار را به درستی انجام دهید، پیوند دادن به سایت های دیگر حتی می تواند رتبه شما را بهبود بخشد. گوگل، محبوبترین موتور جستجوی جهان، با هدف رتبهبندی سایتهایی که بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ارائه میکنند، تلاش میکند. و پیوند دادن به محتوای مفید و مرتبط در سایر وب سایت ها، تجربه کاربری سایت شما را بهبود می بخشد. از طرف دیگر، گوگل این را غیرطبیعی می داند که سایت ها هیچ لینک خروجی نداشته باشند. تنها لینک های خروجی که ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند، لینک هایی هستند که به سایت های هرزنامه، نامربوط یا مخرب اشاره می کنند.