تعداد فزاینده ای از صاحبان مشاغل محلی می دانند که برای موفقیت آنلاین به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارند. و برای اینکه بفهمیم موفقیت هر کمپین سئو به استراتژی ایجاد لینک بستگی دارد، نیازی به تحقیق زیادی در مورد سئو نیست.
چالش ایجاد لینک این است که یک فرآیند طولانی مدت است که هم به نیروی انسانی و هم به منابع مالی نیاز دارد. از آنجایی که اکثر کسب و کارهای کوچک محلی بودجه بازاریابی محدودی دارند، باید کمپینهای پیوند بیلدینگ مداومی را توسعه دهند که به حداقل سرمایهگذاری نیاز دارد. در اینجا 5 نکته برای ایجاد لینک آورده شده است که کسب و کارهای کوچک محلی می توانند از آنها استفاده کنند تا وب سایت خود را به بالای موتورهای جستجو سوق دهند.
1. در فهرست های محلی فهرست شوید
اگرچه لینک های دایرکتوری به اندازه قبل در سئو ارزشمند نیستند، اما همچنان بر رتبه بندی های محلی تسلط دارند. اولین جایی که شروع به جستجوی پیوندها می کند، دایرکتوری های محلی است. برای یافتن این فهرستهای محلی، نام شهر خود را به همراه عباراتی مانند «دایرکتوری تجاری»، «دایرکتوری وب» و «پیوندهای کسب و کار محلی» جستجو کنید. فهرست راهنمای کسب و کار محلی معروف که می توانید کسب و کار خود را در آنها فهرست کنید عبارتند از Yelp، Google Places، YellowPages.com و MerchantCircle. وبسایتهای دیگری که میتوانید سایت شرکت خود را در فهرست قرار دهید شامل وبسایت اتاق بازرگانی محلی، وبسایتهای انجمن تجاری و فهرستهای راهنمای شرکتها مانند Manta.com میشوند.
2. ارائه کوپن آنلاین
کوپنهای آنلاین را در وبسایتهای معاملات محلی ارائه دهید تا بتوانید در آن سایتها برجسته شوید و ترافیک و پیوندهای زیادی ایجاد کنید. علاوه بر دریافت لینک از سایت معاملات، احتمالاً از کاربران سایتهای شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر نیز لینکهایی را جذب میکنید که به سایت شما آب لینک بیشتری میدهد.
3. بیانیه های مطبوعاتی آنلاین را توزیع کنید
هر زمان که در کسب و کار شما چیز قابل توجهی در جریان است، مانند راه اندازی محصولات و خدمات جدید، استخدام جدید یا یک پروژه بزرگ، این خبر را با نوشتن و توزیع یک بیانیه مطبوعاتی به شرکت محلی اعلام کنید. بیانیه مطبوعاتی را به رسانههای محلی و گروههایی که ممکن است به اخبار علاقهمند باشند ایمیل کنید تا بتوانید لینکهای بیشتری کسب کنید.
4. ارسال مطالب به وبلاگ های محلی و ملی
وبلاگ های مرتبط را در سطح محلی و ملی پیدا کنید و پست های مهمان را برای آنها ارسال کنید که شامل پیوندی به وب سایت شما می شود. به دلیل پیوندهای ارزشمندی که می توانید با انجام اولی ایجاد کنید، ممکن است زمان شما به جای حفظ وبلاگ خود، صرف نوشتن و ارسال محتوا به وبلاگ های دیگر شود.
5. مسابقات را سازماندهی کنید
حداقل یک بار در سال یک مسابقه با جایزه برای برنده ترتیب دهید تا بتوانید اخبار کسب و کار خود را منتشر کنید و تعداد زیادی لینک از وبلاگ نویسان و کاربران رسانه های اجتماعی جذب کنید. با این حال، جایزه ای که به کسب و کار شما بی ربط است ندهید. برای کسب بهترین نتایج، محصولات یا خدمات خود را به عنوان جایزه تقدیم کنید، بنابراین شما فقط جویندگان رایگانی را که مطلقاً هیچ علاقه ای به تجارت شما ندارند، جذب نکنید.
تلاشی که برای ایجاد پیوند انجام می دهید تا حد زیادی نتیجه خواهد داد، اما ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا نتایج کار خود را ببینید. تا زمانی که هر ماه زمانی را برای نوشتن، شبکه سازی، توزیع محتوا و استراتژی اختصاص دهید، مطمئناً سایت شما پیوندهای ارزشمندی را جمع آوری می کند و به دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو دست می یابد.