Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

آژانس خدمات کامل چیست؟

در ابتدا بیشتر در مورد انجام تبلیغات در رسانه های سنتی بود. به اصطلاح آژانس های تبلیغاتی در این امر کمک کردند.

از جمله فعالیت های زیر انجام شد:

تبلیغات روزنامه: برنامه ریزی، طراحی و قرار دادن آگهی های روزنامه از دیرباز جزء مهم آژانس های کلاسیک بوده است.
بروشور/ بازاریابی مستقیم: حوزه ایجاد بروشور و ارسال نامه های تبلیغاتی نیز منطقه وسیعی است.
بنرها: بنرها در بسیاری از ورزشگاه ها یا رویدادهای دیگر استفاده می شوند. اینها توسط آژانس های تبلیغاتی ایجاد شده و در آنجا نمایش داده می شوند.
لوگو: لوگوها نیز توسط چنین شرکت هایی طراحی می شوند. غیر معمول نیست که شرکت ها مبالغ زیادی را در اینجا خرج کنند. خلق لوگوی فردی اغلب بین 50000 تا 1000000 یورو هزینه دارد.
هویت شرکت/طراحی شرکت: این موضوع برای شرکت ها نیز مهم است. یک مفهوم کامل با استفاده از رسانه های مختلف در اینجا برنامه ریزی شده است.
تلویزیون: کلیپ های موجود در وقفه های انتقال توسط چنین افراد خلاقی ساخته و تولید می شوند.
و غیره.

البته این لیست را می توان برای مدت بسیار طولانی ادامه داد.

با این حال، یک تغییر عمده در سال های اخیر رخ داده است: ظهور اینترنت.

اینترنت بازار تبلیغات را به طور اساسی تغییر داده است. بودجه های بزرگتر به طور فزاینده ای از منطقه کلاسیک آنالوگ به دنیای دیجیتال مهاجرت می کنند.

اگر یک آژانس تبلیغاتی حوزه دیجیتال را نیز پوشش دهد، به آن آژانس خدمات کامل می گویند.

با این حال، آنچه در مورد اینترنت خاص است، امکانات فراوان است.

موتورهای جستجو

ظهور موتورهای جستجو سریع بود. به ویژه گوگل اغلب مورد استفاده قرار می گیرد و سهم بازار زیادی دارد.

تقریباً همه قبل از تصمیم گیری برای خرید به جستجوی آنلاین می پردازند.

یک آژانس خدمات کامل در دو زمینه کمک می کند: تبلیغات موتورهای جستجو (SEA = تبلیغات در موتورهای جستجو) و بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO = بهینه سازی موتورهای جستجو).

هر دو حوزه آنقدر پیچیده هستند که برخی از آژانس های بازاریابی آنلاین وجود دارند که بر یکی، SEA یا SEO تمرکز می کنند.

تجارت الکترونیک

مردم برای خرید لباس یا سایر کالاها به فروشگاه ها یا مغازه ها می رفتند.

امروزه می توانید همان کالاها را سریعتر و ارزان تر در یک فروشگاه اینترنتی تنها با چند کلیک خریداری کنید.

آژانس خدمات کامل از ایده، برنامه نویسی و بازاریابی فروشگاه آنلاین پشتیبانی می کند.

این حوزه نیز به قدری پیچیده است که برخی از ارائه دهندگان تجارت الکترونیکی در این زمینه تخصص دارند. این نیز به دلیل راه‌های متعددی است که می‌توان یک فروشگاه را پیاده‌سازی کرد. از سیستم های فروشگاهی مختلف مانند Magento، Shopware، OXID یا از طریق زبان های برنامه نویسی مانند ASP.NET، PHP یا Java.

صفحات وب

امروزه مشتری به جای رفتن به دفتر مرکزی شرکت، ابتدا از وب سایت شرکت بازدید می کند. این وب سایت ها باید بر اساس هویت سازمانی و طراحی شرکتی یک شرکت پیاده سازی شوند. علاوه بر این، وب سایت باید زیبایی شناسی و همچنین بهینه سازی نرخ تبدیل (بهینه سازی نرخ تبدیل) باشد.

دسته بندی صفحات فرود هم هست که خودش یک تخصص است.

این منطقه نیز تحت پوشش خدمات کامل می باشد.

با این حال، این روند نیز به طور فزاینده ای به سمت همکاری با یک آژانس اینترنتی متمرکز بر وب سایت ها است.
برنامه های کاربردی وب و توسعه نرم افزار

از برنامه های کاربردی وب می توان برای کارآمدتر کردن فرآیندها در شرکت ها استفاده کرد. برای این منظور، فرآیندهای کاری مورد مطالعه قرار گرفته و برنامه های نرم افزاری نوشته می شود که قسمت های جزئی یا فرآیندهای کامل را خودکار می کند.

غیر معمول نیست که چندین توسعه دهنده و طراح ماه ها درگیر چنین پروژه هایی باشند.

سیستم های مدیریت محتوا مانند TYPO3 یا دروپال نیز برای پیاده سازی راه حل های اینترانت یا پورتال محبوب هستند.
آیا واقعا وجود دارد؟

لیست مناطق دیجیتال را می توان برای مدت طولانی ادامه داد. به دلیل پیچیدگی، اغلب ارائه دهندگان تخصصی در هر یک از زمینه ها وجود دارد.

بنابراین این سوال مطرح می شود: آیا یک آژانس خدمات کامل واقعاً می تواند همه این موارد را پوشش دهد؟ حتی با تعداد چند ده کارمند احتمالاً ممکن نیست.

بنابراین خدمات کامل اغلب به یک منطقه فرعی محدود می شود.

در اینجا چند نمونه:

توسعه و بازاریابی برنامه: چنین آژانس هایی با دانش اضافی در بازاریابی، با استفاده از رسانه های کلاسیک (بروشور و غیره) و رسانه های دیجیتال (SEO، SEA و غیره) بر برنامه نویسی برنامه ها تمرکز می کنند.
آژانس تجارت الکترونیک: در اینجا نیز ترکیبی از اقدامات تبلیغاتی کلاسیک و اجرای فروشگاه های آنلاین وجود دارد.
طراحان وب: اینها طراحی شرکتی یک شرکت را ایجاد می کنند و همچنین می توانند طراحی های وب را در HTML و CSS ایجاد کنند.

همانطور که این لیست کوتاه قبلاً نشان می دهد: اغلب همه چیز را نمی توان توسط یک شرکت پوشش داد. همچنین به این دلیل که اکثر آژانس ها فقط چند کارمند دارند (به طور متوسط ​​5 تا 20).

بنابراین مهم است که همیشه نمونه کار یک فروشنده را بخوانید، وب سایت آنها را بررسی کنید و ببینید چه چیزی پوشش داده می شود.

همکاری با یک شبکه شریک

در واقعیت، آژانس های به اصطلاح خدمات کامل نیز با یک شبکه شریک نسبتاً بزرگ کار می کنند.

این بدان معناست که این شرکت در چند زمینه مهم تخصص دارد و با شرکای دیگر در حوزه های تمرکز دیگر همکاری می کند. به عنوان مثال: یک آژانس تبلیغاتی مأمور اجرای یک فروشگاه اینترنتی می شود. آژانس تبلیغاتی کل پروژه را با مشتری و همچنین با شبکه شریک خود هماهنگ می کند. شرکت تبلیغاتی مراقبت از تصاویر/عکسبرداری و همچنین تصور و طراحی را بر عهده دارد. سپس پیاده سازی فنی به یک ارائه دهنده خدمات توسعه وب تحویل داده می شود. حوزه SEO/SEA به متخصص دیگری و غیره و بلافاصله.

در این زمینه، کسی دوست دارد از به اصطلاح آژانس اصلی صحبت کند.
نتیجه

اصطلاح خدمات کامل اغلب به عنوان یک اصطلاح بازاریابی توسط طیف گسترده ای از شرکت ها استفاده می شود، اگرچه هیچ “پیشنهاد کامل” واقعی پشت آن وجود ندارد.

دلیل این تعریف جدید ساده است، زیرا اکثر مشتریان به دنبال ارائه دهنده ای هستند که بتواند «همه در یک» را ارائه دهد.

بنابراین آنها به دنبال شرکتی خواهند بود که بتواند همه چیز را ارائه دهد. این همچنین تلاش هماهنگی شما را کاهش می دهد.

در واقعیت، به احتمال زیاد با ارائه‌دهنده‌ای مواجه خواهید شد که «فقط» بخشی از خدمات را ارائه می‌کند و بقیه وظایف را از طریق یک شبکه شریک انجام می‌دهد. تا زمانی که یک شریک حرفه ای باشد، چندان بد نیست.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2044

مطالب آموزشی روزهای گذشته