Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

11 نکته برای توسعه برنامه های موبایل عالی

زمانی که اپلیکیشن‌های موبایل برای اولین بار به کاربران معرفی شدند، تقلای دیوانه‌واری برای تولید ده‌ها برنامه وجود داشت. کارآفرینان و توسعه دهندگان این تمایل شدید را داشتند که برای همه چیز برنامه بسازند. هنگامی که تازگی اولیه از بین رفت، کاربران موبایل یک چیز را کشف کردند – همه این برنامه ها مفید نیستند، بسیاری از آنها کاملاً بی فایده هستند. در همان زمان، توسعه‌دهندگان همچنین متوجه شدند که بسیاری از برنامه‌های آنها همچنان در کتابخانه برنامه‌ها با دانلودهای بسیار کم و حتی بازبینی‌های کمتر، در حال نابودی هستند. توسعه دهندگان به سرعت آنچه را که اشتباه رخ داده است بررسی کردند و متوجه شدند که ساخت برنامه پایان بازی نیست، آنها باید برنامه های عالی بسازند اگر بخواهند در این عرصه باقی بمانند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند از آنها برای ساخت برنامه های تلفن همراه موفق استفاده کنند:

1. رنگ ها و کنتراست شگفت انگیز

کالیدوسکوپ رنگ‌های هیجان‌انگیز و جذابی که این روزها گوشی‌ها دارند به راحتی هر توسعه‌دهنده‌ای را وسوسه می‌کند که با طرح‌های رنگی خود وحشی شود. با این حال، همانطور که او طراحی خود را پیش می‌برد، فراموش می‌کند که از تلفن‌ها در هر مکان و در شرایط نوری متفاوت استفاده می‌شود. اگر از رنگ های ظریف استفاده شود، کاربر در درک رنگ ها مشکل خواهد داشت. بنابراین بهترین کاری که می‌توان انجام داد، ایجاد ترکیب‌های رنگی با کنتراست بالا روی صفحه است. این باعث می شود برنامه کاربر پسند و به راحتی قابل دسترسی باشد. اگرچه زواید و گرافیک در ابتدا خوب به نظر می رسند، اما وقتی کاربر جنبه عملی را در نظر می گیرد چندان لذت بخش نخواهد بود. بنابراین به راحتی به کارهای جالب و خیالی بروید.

2. اطمینان حاصل کنید که کاربران می دانند هر دکمه برای چه چیزی استفاده می شود

باور کنید یا نه، اما اکثر کاربران موبایل با تمام دکمه های تلفن همراه خود آشنا نیستند. بنابراین هنگام طراحی ویژگی‌های هر دکمه در گوشی، اطمینان حاصل کنید که «نشانگرهای دکمه» حس خوبی برای کاربر ایجاد می‌کنند. یک بخش راهنمای دقیق را در برنامه قرار دهید که در آن عملکرد هر دکمه را روایت می‌کنید تا آن را آسان‌تر کنید.

3. دسترسی آسان

موبایل باید به راحتی راه اندازی و بسته شود. اگر کاربر مجبور باشد فقط برای راه اندازی برنامه از چهار سطح عبور کند، به سرعت از آن خسته می شود و پس از چند روز استفاده، برنامه را حذف می کند.

4. اندازه دکمه

سازگاری دائمی که اکثر کاربران تلفن دارند این است که قادر به خواندن فونت درج شده در برنامه نیستند. ممکن است به این دلیل باشد که تلفن همراه کاربر به این شکل طراحی شده است، اما توسعه‌دهنده نمی‌تواند کاری در مورد آن انجام دهد، به جز طراحی برنامه‌های خود با این فرض که فونت‌ها به اندازه‌ای بزرگ باشند که همه آن‌ها را بخوانند.

5. دکمه برگشت باید به شیوه ای مناسب استفاده شود

کاربران موبایل خواهان استفاده راحت از دکمه برگشت هستند. در گوشی های اندرویدی، دکمه بازگشت به کاربر کمک می کند تا به راحتی از یک برنامه خارج شود. در سیستم iOS، دکمه برگشت نرم افزار کنترل می شود، بنابراین ضروری است که توسعه دهنده یک دکمه بازگشت را به همراه برنامه خود، ترجیحاً در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش، ارائه دهد.

6. افزودن ویژگی های قابل کلیک بر روی تلفن

انواع مختلفی از دستگاه های تلفن همراه وجود دارد و اکثر مردم امروزه از گوشی های هوشمند مجهز به قلم، پد ردیابی یا توپ ردیابی استفاده می کنند. هر کدام از این تلفن ها تکنیک های منحصر به فرد خود را برای مدیریت برنامه های مختلف دارند. اگر کاربران برنامه مجبور به کشیدن و رها کردن آیتم ها شوند، از آن استقبال نمی کنند، بنابراین از چنین ویژگی هایی در برنامه خودداری کنید. صفحه نمایش را قابل کلیک کنید و ویژگی بزرگنمایی را فعال کنید تا این برنامه ها کاربر پسند شوند.

7. ورودی های صفحه کلید کمتر

اگرچه ممکن است افرادی را ببینید که روی تلفن‌هایشان کلیک می‌کنند، چت می‌کنند و به طور منظم از برنامه What’s استفاده می‌کنند، اگر مجبور به استفاده از صفحه‌کلید QWERTY برای استفاده از برنامه شوند، همه قدردان آن نیستند. بنابراین قسمت تایپ را تا حد امکان حداقل کنید.

8. زبانه ها را در جایی قرار دهید که بتوان آنها را به راحتی ارزیابی کرد

تفاوت زیادی بین امکانات ناوبری برگه اصلی ارائه شده در تلفن iOS و تلفن Android وجود دارد. اگر یک توسعه‌دهنده برگه‌ای طراحی کند که پیمایش اصلی آن به قسمت‌های ویژگی اصلی برنامه باشد، باید در هر دو گوشی به‌صورت متفاوتی قرار گیرد. بنابراین توسعه دهنده باید آن را به طور جداگانه برای برنامه های iOS و Android طراحی کند.

9. هر چه شلوغی کمتر باشد بهتر است

در گذشته، توسعه دهندگان به استفاده از هر چه بیشتر ویژگی های ممکن در برنامه های خود افتخار می کردند. با این حال، زمانی که این برنامه‌ها در تلفن‌های همراه قرار می‌گیرند، معلوم شده است که «سرسخت» است. بنابراین برنامه‌ها را تنها با ویژگی‌های ضروری کمتر شلوغ کنید.

10. اطمینان حاصل کنید که همه پلت فرم ها پوشیده شده اند

مردم همیشه با این یا آن وسیله در حال حرکت هستند. یا باید تب یا گوشی هوشمند همراه داشته باشند یا یک لپ تاپ همراه خود داشته باشند. توسعه دهنده باید به خاطر داشته باشد که برنامه را به گونه ای طراحی کند که در همه پلتفرم ها باز باشد. این امر راه را برای دستیابی به حداکثر تعداد کاربران هموار می کند.

11. چیدمان شبکه مهم است

کاربر دوست دارد برنامه اش ثابت و جذاب باشد. ایجاد یک طرح بندی شبکه ای، برنامه را کاربردی و راحت می کند. از طریق یک شبکه به خوبی سازماندهی شده، می توان یک سلسله مراتب قوی ایجاد کرد، بنابراین کاربر می تواند در یک نگاه مهم ترین محتوا را منطقه بندی کند. در وقت او صرفه جویی می کرد.

نتیجه

بسیار مهم است که برنامه هایی را که کاربر پسند باشند، در صورتی که باید در بین کاربران محبوب باشند، بسازید. برای کاربرپسند کردن برنامه ها، باید آنها را تا حد امکان کاربردی کنید. ساده نگه داشتن و استفاده آسان از آنها کلید موفقیت است.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2386

مطالب آموزشی روزهای گذشته