Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

ارزش هایی که یک شرکت باید برای آنها استخدام کند

کارمند: آیا حاضری تا دیروقت کار کنی؟

کارمند احتمالی: بله، من هستم.

کارمند فکر می کند: “این یک وفادار است که من اینجا دارم.”

کارمند احتمالی فکر می کند: این بهانه خوبی برای فرار از خانه است (شاید او در خانه یک رابطه مشکل دار دارد).

کارفرما به دلایل اشتباه استخدام می کند و کارمند به دلایل اشتباه استخدام می شود. ارزش های آنها فقط با اینجا مطابقت ندارد. که این سوال را ایجاد کرد که ارزش ها در تجارت چیست؟

ارزش ممکن است یک مفهوم انتزاعی باشد، اما ماهیت چگونگی عملکرد یک کسب و کار است. هیچ معیاری برای اندازه گیری ارزش وجود ندارد، اما برخی از ویژگی ها به آن کمک می کنند. شرکت هایی که به دنبال استخدام یک کارمند خوب هستند می توانند این ارزش ها را در او جستجو کنند.

در حالی که از دیدگاه کارمند صحبت می کند، قبل از درخواست کار در یک شرکت خاص، باید با شرایط، ماموریت، چشم انداز و ارزش های کسب و کار آشنا باشد. آنها همچنین اصطلاحات فانتزی هستند که جوهر یک شرکت را تشکیل می دهند – باورها و اصولی که توسط شرکت دنبال می شود. در حالی که شرکت‌ها بر شایستگی‌های فنی تمرکز می‌کنند، ارزش‌های اساسی را که باید برای آن استخدام کنند فراموش می‌کنند. هر زمان که این ارزش ها با کارمند مطابقت نداشته باشند، اصطکاک اتفاق می افتد و رابطه به هم می خورد.
در اینجا ارزش های اساسی وجود دارد که باید هنگام استخدام به آنها توجه کنید

تمامیت

این به هیچ وجه یک واقعیت تعجب آور نیست. کارکنان با صداقت موفق می شوند. فقط به عنوان مثال، تصور کنید که مدیر پروژه به یک کارمند وظیفه خاصی داده است. می گویند، ارائه برای یک مشتری. متأسفانه، خود ارائه مجدداً برنامه ریزی شد زیرا مشتری مجبور شد برای یک موقعیت اضطراری شخصی را ترک کند. کارمند تکمیل ارائه خود را به تعویق می اندازد و تا زمانی که نشنود مشتری برگشته است، آن را انجام نمی دهد. این کارمند اینجا با صداقت کار نمی کند. او باید ارائه را تکمیل می کرد و به روز رسانی لازم را در صورت لزوم انجام می داد. چه تحت نظر باشید چه نباشید، باید به کار خود ادامه دهید. هنگام مصاحبه با کارمند احتمالی خود، مطمئن شوید که او فردی با صداقت است.

مسئوليت

مسئولیت پذیری در محل کار ضروری است. هم برای کارمند و هم برای رئیس و صرف نظر از سلسله مراتب قابل اجرا است. فردی با درجه خوبی از مسئولیت پذیری:

در تمام شیفت کاری خود در محل کار حضور داشته باشید/یا تا زمانی که نفر بعدی او را تسکین دهد
تمام وظایفی را که به او محول می شود به موقع انجام می دهد
مسئولیت وظایفی را که باید انجام دهد به عهده می گیرد
در انجام حرکات مناسب قابل اجرا در کار ثابت قدم است

همانطور که کارمند مسئول اعمال خود است، شرکت نیز مسئولیت های خاصی در قبال او دارد. وقتی هر دو از آنچه از دیگری انتظار می رود پیروی می کنند، هر دو طرف مسئولیت پذیر هستند.

تعادل زندگی کاری

تعادل کار و زندگی مفهومی گسترده است که در آن یاد می گیرید کار و سبک زندگی خود را اولویت بندی کنید. در اینجا “کار” به معنای شغل، جاه طلبی و دستیابی به اهداف شرکت است و “زندگی” می تواند زندگی شخصی شما خارج از کار باشد. در جامعه امروزی، کلمه شلوغ مترادف با موفقیت است و گاهی اوقات، کارمند شما ممکن است حاضر باشد کمی لذت را برای انجام کار قربانی کند. با این حال، این در حیطه مسئولیت شرکت است که کارمند وقت آزاد کافی داشته باشد تا بتواند وقت خود را با خانواده خود بگذراند و هیچ پشیمانی نداشته باشد. همچنین می‌توانید با اطمینان از اینکه کارمندتان وعده‌های غذایی خود را حذف نمی‌کند، وقت آزاد برای شارژ کردن خود و شرکت در مهمانی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده که در شرکت برگزار می‌شود، کارهای کوچکی انجام دهید. برای یک تعادل خوب بین کار و زندگی، محیط اداری باید یک فرهنگ سرگرم کننده و آزاد را تشویق کند.

تعهد به کار

بر اساس مطالعه رضایت کارکنان ملی بینش، تنها حدود 21 درصد از کارمندان احساس تعهد کامل نسبت به کارفرمایان خود می کنند و تنها 12 درصد از کارفرمایان نسبت به کارکنان خود احساس تعهد می کنند. با این حال، این قطعاً باید ارزشی باشد که باید برای آن استخدام کنید. راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید سطح تعهد کارکنان خود را پس از استخدام بهبود بخشید. تعهد نقش اساسی در موفقیت یک شرکت دارد و تا زمانی که اولویت های هر دو طرف رعایت نشود، هیچ تعهدی از طرف هر دو طرف وجود نخواهد داشت.

توجه به جزئیات

این قطعاً ارزشی است که کارمند شما باید داشته باشد. در فرهنگ کاری امروزی، کارمند شما مجبور است چندین کار را همزمان انجام دهد، اما نمی تواند توجه خود را به جزئیات از دست بدهد. برای اینکه بدانید او به عنوان یک حرفه ای چقدر دقیق و دقیق است، می توانید رزومه او را تجزیه و تحلیل کنید.

شور

اشتیاق کارمندان بسیار مهم است. می‌توانید با بررسی سوابق کاری و دستاوردهای او در طول سال‌ها، علاقه‌ی کارمند احتمالی خود را بررسی کنید. شما نیازی به کارمندی ندارید که فقط به صورت خودکار و مکانیکی مراحل کار را طی کند. وقتی فردی پرشور باشد، کارش را دوست دارد و فعالانه کار می کند. یک کارمند پرشور فقط کورکورانه دستورات را دنبال نمی کند، بلکه به فکر خودش است و دیگران را تشویق می کند.

هدف – آرزو

جاه طلبی وقتی به شیوه ای درست استفاده شود یک ویژگی منفی نیست. بدون جاه طلبی، کسب و کار شما دچار رکود می شود و اگر افراد با انگیزه یا جاه طلبی برای شما کار نکنند، کسب و کار شما به جایی نمی رسد. جاه طلبی، همراه با ارزش های ذکر شده قبلی، ترکیب خوبی برای موفقیت کسب و کار شما خواهد بود.

نتیجه

ارزش های اصلی ذکر شده در بالا همیشه در تجارت یکسان باقی می مانند، در حالی که استراتژی ها و شیوه ها تغییر می کنند. کارمند آینده نیز باید از اهداف شرکت شما آگاه باشد و با آنها ارتباط برقرار کند. هنگام استخدام این موارد را در نظر داشته باشید.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2184

مطالب آموزشی روزهای گذشته