Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول بسازیم

آیا برای راه اندازی یک تجارت نرم افزاری آماده اید؟ اگر بله، پس آیا قصد دارید یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول راه اندازی کنید یا یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر خدمات؟ تفاوت اساسی بین یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول و یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر خدمات در این است که برای اولی شما ابتدا یک نرم افزار خاص ایجاد می کنید و سپس سعی می کنید خریدار پیدا کنید و برای دومی، نرم افزاری را مطابق با نیاز مشتری ایجاد می کنید. . با شرکت نرم‌افزار مبتنی بر محصول، شرکت می‌تواند یک نرم‌افزار را به چندین کاربر بفروشد، در حالی که در نرم‌افزار مبتنی بر خدمات، شرکت باید تغییراتی ایجاد کند تا بتواند توسط خریدار دیگری خریداری شود و سپس تغییرات بیشتری انجام دهد تا خریدار سوم بتواند آن را خریداری کند. . اما، هنوز محدودیت هایی برای آن وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

کدها اغلب توسط مشتری مشخص می شوند

وقتی کدی را می نویسید، اغلب مختص کلاینت است، نمی توانید آن را بدون انجام هیچ گونه تغییری به مشتری دیگر بفروشید. حتی اگر شما تغییرات را انجام دهید، مشتری شما اجازه نمی دهد زیرا او صاحب کد است. قراردادهایی وجود دارد که شما باید آنها را امضا کنید، بنابراین نمی توانید کد را تغییر دهید و آن را در جای دیگری بدهید.
مجموعه های مختلف انتخاب برای محصولات و خدمات

انتخاب هایی که یک تیم توسعه نرم افزار هنگام ایجاد یک نرم افزار انجام می دهد با انتخاب هایی که تیم توسعه محصول انجام می دهد کاملاً متفاوت است. تیم توسعه محصول بیشتر بر نتایج بلند مدت متمرکز است در حالی که تیم توسعه خدمات کوتاه مدت فکر می کند.

حروف بزرگ کمتر

وقتی در شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول هستید، باید مراقب ایجاد نرم افزاری باشید که تقاضای زیادی در بازار داشته باشد. این احتمالاً تنها چالش واقعی است که آنها باید انجام دهند. این کمی ریسک است، اما اگر روندهای بازار را دنبال کنید، می توانید آن را انجام دهید.
آماده شدن برای راه اندازی شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول خود

در حالی که راه‌اندازی یک نرم‌افزار مبتنی بر خدمات بسیار آسان است، زمانی که بر شرکت مبتنی بر محصول تمرکز می‌کنید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

برای راه اندازی یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول، باید پولی برای سرمایه گذاری داشته باشید. زیرا ابتدا باید محصول را بسازید و سپس آن را برای سود بفروشید. ارقام را مطالعه کنید و مطمئن شوید که سرمایه کافی برای عرضه محصول/نرم افزار به عموم دارید. شما نیاز به پول دارید تا

شرکت را راه اندازی کنید
تحقیق و توسعه انجام دهید
بازاریابی، چه سنتی و چه آنلاین
تعامل رسانه های اجتماعی
پول برای چیزهای دیگر، بزرگ و کوچک، از جمله اداره اداری، حقوق، حقوق بازنشستگی

محصول خود را برای چه کسانی هدف قرار می دهید؟

محصولات نرم افزاری مجموعه ای از برنامه های کاربردی هستند که توسط یک تیم توسعه برای انجام یک کار خاص ساخته می شوند. این می تواند بازی، اطلاعات، سرگرمی، تجارت، پرداخت، تجارت الکترونیک یا آموزش باشد.
برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید تیم فنی خود را استخدام کنید یا برون سپاری

هنگامی که شما در حال ساختن شرکت نرم افزاری محصولات خود هستید، باید این تصمیم مهم را بگیرید که آیا افراد را برای توسعه نرم افزار خود استخدام کنید یا پروژه را برون سپاری کنید. بسیاری از کارآفرینان تصمیم می گیرند که برون سپاری کنند زیرا باعث صرفه جویی در سرمایه آنها می شود. تیم برون سپاری به صورت قراردادی استخدام می شود و در پایان پروژه به آنها پرداخت می شود.

اگر قصد شما این است که تیم فنی خود را استخدام کنید، پس باید یک تیم با استعداد چندگانه داشته باشید تا بتوانند در یک زمان روی جنبه های مختلف پروژه کار کنند. هنگامی که شروع به کسب درآمد بیشتر کردید، می توانید افراد بیشتری را استخدام کنید و تخصص خود را گسترش دهید.
در زمان مناسب سرمایه را افزایش دهید

در مورد افزایش مشتریان قبل از افزایش سرمایه چطور؟ می توانید قبل از اینکه به فکر گرفتن سرمایه خطرپذیر باشید، با ایجاد یک استارتاپ کوچک با یک یا دو محصول، مشتریان و جریان نقدی شروع کنید. می توانید قبل از افزایش سرمایه کمی صبر کنید و تا آن زمان بوت استرپ را امتحان کنید. وقتی VC را در زمان مناسب افزایش می دهید، می توانید این کار را در محموله های جذاب تر انجام دهید و از کنترل بهتر شرکت خود لذت ببرید.

انتخاب مشتری/محل

وقتی شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول خود را می سازید، محصول راه اندازی شما باید منحصر به فرد و مفید باشد. اینطوری می تونی با صدای بلند وارد بازار بشی. به عنوان مثال، مورد Tableau را در نظر بگیرید، یک شرکت نرم افزاری که توانست تجارت خود را به یک میلیون دلار افزایش دهد. آنها موفق به رشد سرمایه در مراحل مختلف شدند، یک بار در سال 2004 و سپس در سال 2008، و در نهایت به محصولات نرم افزاری رسیدند که در بازار جدید بودند، اما چندین باگ نیز داشتند. با این حال، این شرکت توانست این نمونه‌های اولیه را با ارائه تخفیف‌ها و پشتیبانی عالی از مشتری به مشتریان اولیه بفروشد. مشتریان توانستند محصول را مطابق با نیاز خود سفارشی کنند. سیاتل تایمز نرم‌افزار آنها را خرید و برای ایجاد تجسم داده‌های مبتنی بر سرمقاله استفاده کرد.

با محصول ساده شروع کنید یا شاید، بهتر است، یک مشکل را حل کنید

هدف شما از ایجاد یک محصول جدید برای عرضه، ساده کردن آن است. و باید یک مشکل را نیز حل کند. برخی از کارشناسان می گویند قبل از اینکه محصولی بسازید، باید روی یک مشکل تمرکز کنید و سپس راه حلی برای آن پیدا کنید. راه حل باید نرم افزار شما باشد. و محصول را تا حد امکان ساده کنید. به عنوان مثال مورد Verisign را در نظر بگیرید. زمانی که شرکت احراز هویت تجارت الکترونیک برای اولین بار راه اندازی شد، هیچ گیرنده ای نداشت زیرا مردم نمی دانستند چه کاری می تواند انجام دهد. این شرکت تلاش کرد تا شعاری ارائه دهد که مردم را بفهمد چه کاری انجام می دهند و در نهایت، با یک استراتژی بازاریابی جدید، شرکت به موفقیت بزرگی دست یافت و خوب، بقیه را می دانید.
نتیجه

در طولانی و کوتاه، ساختن یک شرکت نرم افزاری مبتنی بر محصول و موفقیت آن کار چندان دشواری نیست. آن را با گوش بازی کنید، و موفق خواهید شد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2186

مطالب آموزشی روزهای گذشته