Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

اندروید در مقابل iOS: کدام گزینه برای شروع بهتر است؟

آیا هرگز مهلتی برای نبرد مداوم بین iOS و اندروید وجود خواهد داشت؟ حتی اگر یک آتش‌بس موقت وجود داشته باشد، هر از چند گاهی مسائل سختی پیش می‌آید و در نهایت خواستار یک مسئله تمام عیار بین این دو می‌شود. طبق گزارش IDC، سهم بازار اندروید در سه ماهه دوم سال 2015 به 82.8 درصد می رسد در حالی که سهم اپل از بازار 13.9 درصد است. در سه ماهه دوم سال 2014، این آمار برای اندروید و اپل به ترتیب 84.8 درصد و 11.6 درصد بود.

اگر درگیر ایجاد یک برنامه جدید هستید، ممکن است تعجب کنید که آن را در کدام پلتفرم میزبانی کنید. نقطه اصلی اختلاف این است که آیا باید یک برنامه اندروید باشد یا یک برنامه iOS.

پس به چه چیزی خلاصه می شود؟ اندروید یا iOS؟

البته چندین پلتفرم اپلیکیشن موبایل دیگر نیز وجود دارد، اما دو پلتفرم غالب آن اندروید و اپل هستند. کاربران اپل همیشه اپل را تضمین می‌کنند، اما وقتی از منظر جهانی به آن نگاه می‌کنید، نمی‌توانید این واقعیت را رد کنید که کاربران اندروید بخش بزرگی از بازار را تشکیل می‌دهند. شاید این موفقیت اچ تی سی و سامسونگ است که موفقیت گوشی های اندرویدی را ارتقا داده است. بنابراین، اگر بر سر دوراهی قرار دارید و می خواهید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم را انتخاب کنید، می توانید جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

به عنوان یک توسعه دهنده، با چه چیزی آشنا هستید؟

یا اگر شرکتی را اداره می کنید، توسعه دهندگان شما با چه پلتفرم هایی آشنا هستند؟ اگر قصد دارید برای iOS توسعه دهید، باید یک مک نیز تهیه کنید، زیرا بر خلاف اندروید، شما نمی توانید iOS را روی هر سیستم عاملی توسعه دهید.

متأسفانه، وقتی به تبلت‌ها نگاه می‌کنید، اوضاع چندان بد نیست

اگر انقلاب آمازون کیندل را کنار بگذارید، می توانید بگویید که اندروید در بخش تبلت نسبتاً ضعیف عمل کرده است. iPad در آنجا برنده است و بنابراین اگر به دنبال یک پلتفرم در نسخه تبلت هستید، بهتر است آن را در iOS انجام دهید. Kindle، اگرچه به اندروید متصل است، نسخه مخصوص به خود را از داستان اجرا می کند.

اگر بخش هدف گسترده‌تری می‌خواهید و می‌خواهید اپلیکیشن خود را به صورت رایگان ارائه دهید، اندروید پلتفرم بهتری خواهد بود.

اکثر برنامه‌های اندروید به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند و این تنها دلیلی است که شما افراد زیادی را برای دستگاه‌های اندرویدی در بازار تلفن همراه مسیریابی می‌کنند. iOS پلتفرمی است که می توان از آن درآمد کسب کرد زیرا کاربران دستگاه های اپل تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای برنامه های خود نسبت به بازار اندروید دارند. بنابراین اگر مستقیماً از طریق برنامه خود سود مالی می خواهید، اپل گزینه بهتری خواهد بود.

اگر قصد دارید اپلیکیشن خود را به صورت رایگان منتشر کنید، اندروید گزینه بهتری خواهد بود

اگرچه کاملاً درست نیست که کاربران اندروید برای برنامه خود هزینه ای پرداخت نمی کنند، زیرا بسیاری از آنها اکنون مایل به پرداخت هستند، هنوز هم اعتقاد بر این است که اگر به دنبال سود پولی هستید، پس اپل پلتفرم بهتری است. البته، اگر به دنبال مزایای پولی از هر دو پلتفرم هستید، همینطور باشد.

اکثر شرکت‌های سازنده اپلیکیشن‌های بزرگ هنوز معتقدند که اپل نسبت به اندروید برتر است و بنابراین ترجیح می‌دهند نسخه قبلی را راه‌اندازی کنند. جنبه مهم دیگر این است که انتشار یک برنامه در اپل به طور قابل توجهی کمتر از اندروید مشکل دارد.

حالا وقتی از زاویه توسعه دهنده به آن نگاه می کنید

بسته پرداخت

توسعه دهندگان اپل نسبت به توسعه دهندگان اندروید چک پرداختی دریافت می کنند. شاید به این دلیل باشد که کاربران اپل در مقایسه با کاربران اندرویدی آماده دانلود برنامه های پولی هستند و خود کاربران اپل توانایی پرداخت آن ها را دارند.

اگر مبتدی هستید

بدیهی است که وقتی در زمینه اپلیکیشن ها مبتدی هستید، ممکن است بخواهید با ساده ترین ها شروع کنید. و اکثر توسعه دهندگان این واقعیت را تضمین می کنند که استفاده از اندروید بسیار ساده تر از iOS است. شما Kindle و Google Play را به عنوان بازار اصلی اندروید دارید و محدودیت ها نیز نسبتاً ملایم هستند.

اما، گاهی اوقات اندروید به یک شمشیر دو لبه تبدیل می شود

اندروید منبع باز است و با طیف وسیعی از دستگاه‌هایی که می‌توان در آن‌ها از آن‌ها استفاده کرد، مقدار نسبتاً زیادی تکه تکه شدن دارید. و این تمام نیست. هنگام استفاده از یک برنامه iOS مطلقاً هیچ تغییر یا دستکاری وجود ندارد. دقیقاً به همان روشی که شرکت در نظر گرفته است، در آیفون، آی‌پد یا هر دستگاه دیگر اپل شما استفاده می‌شود. اما اندروید اصلا اینطور نیست. این یک سری تغییرات و تغییرات نسبت به آنچه شرکت واقعاً در نظر داشت انجام می شود. همچنین بستگی به سازنده گوشی دارد، مثلا HTC، ASUS یا Samsung.

در نهایت، تصمیم شما چه باید باشد؟

بنابراین اگر هنوز در مورد شروع توسعه برای پلتفرم اندروید یا iOS سردرگم هستید، می توانید قبل از تصمیم گیری نهایی، بخش و مکان هدف خود را در نظر بگیرید. همچنین باید از موانعی که کدام پلتفرم اندروید را هدف قرار دهید عبور کنید – به عنوان مثال، Android 4.0 Ice Cream Sandwich، Android 4.1.x Jelly Bean یا Android 2.3.x Gingerbread. از طرف دیگر، اگر ترجیح می دهید برای اپل توسعه دهید، دیگر نگران مشکلات و مسائل مربوط به وضوح صفحه نمایش یا پردازنده گرافیکی نخواهید بود زیرا اپل همه این موارد را کنترل می کند. کسب و کارهای کوچک و برندها ترجیح می دهند فقط روی یک پلتفرم تمرکز کنند، در حالی که بزرگترها رویکرد دو سیستم عامل را ترجیح می دهند.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2326

مطالب آموزشی روزهای گذشته