Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

راز C++ و محبوبیت آن

C++ یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای مدت طولانی در دسترس بوده است. این زبان در اوایل دهه 80 توسط یک دانشمند کامپیوتر دانمارکی به نام Bjarne Stroustrup از آزمایشگاه‌های بلز طراحی شد تا پاسخی به نیاز نرم‌افزار سیستم‌های بزرگ برای ایجاد برنامه‌های سازمان‌یافته و معمارانه‌تر باشد.

این امر به پاسخگویی به تقاضای نرم افزارهایی با عملکرد و ظرفیت بهتر کمک کرد. در نهایت، این زبان توسط بخش بزرگی از توسعه دهندگان، به ویژه توسط کسانی که در صنعت ارتباطات کار می کردند، پذیرفته شد، و این روند برای قرن ها ادامه داشت تا زمانی که زبان های برنامه نویسی جدید خود را نشان دادند.

ویژگی هایی مانند عملکرد زمان اجرا، سازگاری، پشتیبانی از پلت فرم مزایای اصلی برای سیستم های پشتیبان بزرگ مورد استفاده در مخابرات، مهندسی، امور مالی و غیره هستند. این ویژگی در واقع در هر سه سطح اصلی – سمت مشتری، سیستم های پشتیبان، سرورهای میان افزاری به خوبی ارائه می شود. در ابتدا قرار بود این زبان یک زبان سمت کلاینت باشد، اما با Android NDK، زبان برنامه نویسی به طور گسترده در برنامه های سمت سرور نیز استفاده می شود.

بیارن استروستروپ با Simula، زبان اصلی که برای شبیه‌سازی در نظر گرفته شده بود، کار کرد، اما از آنجایی که برای استفاده عملی بسیار کند بود، شروع به کار بر روی C با کلاس‌ها، ابرمجموعه‌ای از C کرد. هدف او ارائه یک زبان برنامه‌نویسی شی گرا بود. سریع، سریع و قابل حمل بود. در سال 1983 بود که زبان C با کلاس‌ها به C++ تبدیل شد، که در آن «++» یک عملگر برای افزایش یک متغیر بود.

و C++ به معنای “یکی بهتر از C” است. این زبان به عنوان یک محصول تجاری در همان سال اجرا شد، اگرچه هنوز به عنوان یک زبان رسمی تبدیل نشده بود. استانداردهای جدیدی بعداً معرفی شدند و زبان به طور پیوسته تکامل یافت و نیازهای کاربران را برآورده کرد.

این زبان چند پارادایم در واقع یک زبان بسیار محبوب است زیرا به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف یک برنامه را به روش‌های مختلف ساختار دهد. و یکی از سریع ترین ها در اطراف در نظر گرفته می شود. همچنین کمک بزرگی به توسعه دهندگان بوده است، زیرا به چندین شیوه برنامه نویسی چالش برانگیز کمک می کند، شکی نیست که استانداردهای اخیراً منتشر شده در جامعه توسعه دهندگان شهرت بالایی دارند.

عملکرد باورنکردنی این زبان آن را به انتخاب مناسبی برای توسعه موتورهای بازی، برنامه های دسکتاپ و بازی تبدیل می کند. می توان گفت که اینها برخی از دلایلی است که به محبوبیت این زبان کمک می کند.

این زبان در بسیاری از سیستم‌عامل‌ها (iOS، Windows و غیره) و در بازی‌های AAA پرهزینه مانند Metal Gear Solid و Grand Theft Auto وجود دارد. اگر از طرفداران آن هستید، خوشحال خواهید شد که بدانید شاخص TIOBE در ماه می 2017، آن ​​را در جایگاه سوم قرار داد. این یک انتخاب عالی برای توسعه سمت مشتری برای پلتفرم های تلفن همراه مانند iOS و Android و یک راه حل مناسب برای پلتفرم های دسکتاپ مانند Windows و Mac OS X است.

1) بسیار مقیاس پذیر

مقیاس پذیری بزرگترین نقطه قوت است و به توسعه دهندگان کمک می کند تا برنامه هایی با منابع فشرده ایجاد کنند. اگر به دنبال برنامه ای با منابع بسیار زیاد هستید، این انتخاب خوبی خواهد بود، به خصوص اگر قصد دارید یک برنامه بازی با سه بعدی در آن بسازید، C++ عالی خواهد بود.

2) عملکرد بالا

تایپ شدن از نظر آماری باعث می شود که زبان کارایی بالایی داشته باشد. این به این دلیل است که کد قبل از اجرا بررسی می شود. جاوا خیلی عقب است، اما اگر یک توسعه دهنده با استعداد در تیم خود داشته باشید، می توانید بگویید که C++ سریعتر است.

توصیه می شود که زبان را با کمک یک مربی یاد بگیرید. OOP بسیار بزرگ است، و احتمال بسیار خوبی وجود دارد که یک توسعه دهنده تازه کار به بیراهه برود، به خصوص وقتی می نشیند تا یک برنامه بازی ایجاد کند. یک متخصص در این تکنیک ها کمک بزرگی خواهد بود زیرا ممکن است همه چیز پیچیده شود. این به این دلیل است که کدهای زیادی درگیر است و شما در مدیریت مواردی مانند مدیریت حافظه به تخصص نیاز خواهید داشت.

3) اندازه جامعه بزرگ

اندازه جامعه یک فاکتور اصلی در انتخاب یک زبان برنامه نویسی است. پشتیبانی راه نجات برای یک تازه وارد است. هرچه جامعه بزرگتر باشد، افراد بیشتری در آن حضور دارند و آنها تلاش خواهند کرد تا توسعه اپلیکیشن را آسان و بدون دردسر کنند. این زبان دارای یک جامعه توسعه دهندگان چشمگیر است، به خصوص در Stack Overflow، Github، و چندین انجمن کوچکتر دیگر.

4) سازگاری شگفت انگیز با C از هر زبان

از طریق رابط های کاربردی C، احتمالاً می توانید به کتابخانه های دستگاه های خود دسترسی داشته باشید. POSIX (این خارج از C/C++ است) یک کتابخانه پرکاربرد است و تقریباً در هر پلتفرمی می تواند از هر کتابخانه ای پشتیبانی کند. دارای یک C API مشترک برای سرویس های استاندارد است. OpenGL/ES یک کتابخانه گرافیکی برای هر سیستم عاملی است. از آنجایی که آنها نیازی به پیوند زبانی ندارند، تبدیل‌های زمان اجرا، انواع داده‌های مارشال و غیره را انجام می‌دهند، می‌توانید از هر دو این کتابخانه‌ها مستقیماً با این کتابخانه‌ها استفاده کنید.

5) آینده زبان

زبان برنامه نویسی هر 3 سال یکبار به روز می شود و ثابت می کند که جایگاه خاصی در دنیای برنامه نویسی دارد. آخرین نسخه C++ در سال 2017 بود و با نام C++17 شناخته شد. نسخه بعدی در سال 2020 پیش بینی می شود و C++20 نام خواهد داشت. یکی دیگر از مزیت های ذکر شده C++ که در آینده برای شما مفید خواهد بود این است که تقریباً تمام مفاهیم و نحوهای جدید از طریق C++ آموزش داده می شوند. این کار انتقال از یک زبان به زبان دیگر را آسان‌تر می‌کند، بنابراین وقتی ++C را می‌دانید، از بیشتر مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی آگاه هستید.

این زبان ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای کدهای قدیمی دارد. افرادی هستند که به شدت گریه می کنند که OOP مرده است یا در شرف مرگ است. با این حال، این دور از واقعیت است. همچنین اگر از سایت های کاریابی توسعه دهندگان بازدید کنید، از این موضوع متقاعد خواهید شد. هنوز هزاران شغل به طور خاص برای توسعه دهندگان ++C وجود دارد.

C++ در حال رشد و تکامل است. ویژگی‌های جدید به طور منظم اضافه می‌شوند و ثابت می‌کنند که با گذشت زمان تکامل یافته و ادامه خواهد یافت. بنابراین می توانید مطمئن باشید که این یک انتخاب اصلی برای چندین سال دیگر خواهد بود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2138

مطالب آموزشی روزهای گذشته