Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چه نوع فعالیت هایی می توانید با کارمندان خود برای بهبود تیم سازی انجام دهید

صبح شنبه است و چند نفر با شلوار جین/شلوار و تی شرت از هتل بیرون می آیند. همه آنها خیس عرق هستند و در حالی که سعی می کنند توپ های تنیس را بگیرند، تیم تشکیل می دهند. در روزهای عادی، آنها را می بینید که لباس رسمی با کراوات و کیف می پوشند و با لحن پایین صحبت می کنند. اما اکنون صحنه آرام متفاوت است، همه آنها خود آرام خود را پشت سر گذاشته اند، و حالت جدیدی را در نظر گرفته اند – یک صحنه پرهیاهو، که در آن با یکدیگر بازی می کنند و با طبیعت خوب با یکدیگر رقابت می کنند. این اتفاق همه آنها را به هم نزدیکتر کرده است و روز بعد که به سر کار باز می گردند، با انرژی تازه و چهره هایی شاد می آیند.

اهمیت فعالیت های تیم سازی

این ثابت می‌کند که هر کسب‌وکار کوچک یا بزرگ باید تیم‌هایی داشته باشد که از نزدیک با یکدیگر کار می‌کنند و حس کار گروهی را ایجاد می‌کنند که برای موفقیت آنها بسیار مهم است. اینگونه بازی کردن با هم باعث ایجاد احساس دوستی و اعتماد می شود که به آنها در کارشان نیز کمک می کند. فعالیت های تیم سازی برای تقویت کار تیمی که برای مدت بسیار طولانی دوام می آورد بسیار حیاتی است.

آژانس هایی وجود دارند که به این شرکت ها کمک می کنند تا فعالیت های تیم سازی را در بین کارکنان خود انجام دهند. برنامه‌ها و بازی‌های مفصل به‌صورت برنامه‌های یک روزه یا دو روزه تنظیم می‌شوند تا کارمندان بتوانند کار را فراموش کنند و روی آرامش ذهن خود تمرکز کنند. این منجر به کارایی بهتر در کار می شود.

در ساخت تیم چیزی بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد

تیم سازی فعالیتی نیست که بتوان آن را راه حلی سریع برای هر طرحی در نظر گرفت. این چیزی است که باید با برنامه ریزی دقیق انجام شود و باید ارزیابی و نظارت دقیق شود. برای داشتن یک تیم کاملاً کارآمد در دفتر خود، باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

اولین گام

به آن مرحله شکل گیری می گویند، جایی که اساس بنیادی تیم سازی شکل می گیرد. کارمندان همه با هدف تیم سازی گرد هم آمده اند و نوعی تمرین پیوند وجود دارد. رهبرانی در اعضای تیم وجود خواهند داشت و شما فعالیت هایی را به کار می گیرید که فرهنگ کاری شرکت را تلقین می کند.

مرحله دوم

جایی است که همه اعضای تیم به هم می پیوندند تا پتانسیل های درونی خود را کشف کنند و در جهت یک هدف مشترک کار کنند – اینکه تیم خود را در هر فعالیتی که در آن شرکت می کنند برنده شوند.

مرحله سوم

این مرحله عملیاتی است که در آن اعضای تیم به وضوح از اهداف خود آگاه می شوند و درک محکمی از نقش خود و همکارانشان به دست می آورند. آنها به سطح عملکردی می روند که در آن تیم به اهمیت عملکرد خود به عنوان یک واحد جمعی برای دستیابی به موفقیت در فعالیت خود پی می برد. این نوع تمرین تیم سازی بسیار بهتر از همه سمینارها و کنفرانس هایی است که اهمیت تیم سازی را در قالب سخنرانی های خسته کننده القا می کنند.

فعالیت های تیم سازی را می توان به صورت فعالیت های داخلی و خارجی انجام داد. البته همه چیز به بودجه شما و زمان سال بستگی دارد. در اینجا چند فعالیت وجود دارد که می توانید تیم/کارمندان خود را تشویق کنید تا بخشی از آنها باشند:

دوچرخه سواری برای یک دلیل مشترک

می توانید رویدادهای دوچرخه سواری را ترتیب دهید و برای امور خیریه سرمایه جمع آوری کنید. این به همه اعضای تیم امکان می دهد در یک رویداد تناسب اندام شرکت کنند و در عین حال در یک هدف مشترک مشارکت کنند. می توانید از اعضای خانواده کارمندان خود برای شرکت در رویدادها دعوت کنید. آن را به یک ماجراجویی تبدیل کنید، یک رویداد تیمی سازمان یافته که توسط رسانه های محلی نیز پوشش داده می شود. و البته، بدون احتساب قرار گرفتن در معرض قرار گرفتن شما از طریق رسانه های اجتماعی. اگر موسسات خیریه را در این فعالیت بگنجانید، آنها راهنمایان خود را خواهند داشت که مسیر را برنامه ریزی می کنند، غذا، کمک های پزشکی و حمایت را در طول مسیر حمل می کنند. همین امر را می توان برای مسابقات ماراتن نیز گفت.

چالش های آشپزی

آژانس هایی وجود دارند که به شما در انجام این کار کمک می کنند. همه تیم های شرکت کننده در این رویداد آشپزی غرفه های خود را با غذاهای تهیه شده توسط خود می سازند و یک برنده وجود دارد، البته با جایزه! موضوع این رویداد آشپزی می تواند غذاهای صحرا، چالش شکلات، جادوی فست فود، غذاهای خوشمزه و غیره باشد.

شکار لاشخور

این یک رویداد جالب دیگر است، اما البته، هیچ گونه تجاوز به فناوری مجاز نیست. زیبایی این رویداد این است که می توان آن را توسط تیم های بین 20 تا 500 بازی کرد، اما از گوشی هوشمند یا تبلت استفاده نمی شود. از طریق این رویداد، شما قادر خواهید بود جنبه جدیدی از همکاران و اعضای تیم خود را بیاموزید. این کار به سبک کاملا معمولی انجام می شود.

رویدادهای بازی

با توجه به گروه سنی اعضای تیم و بودجه شرکت می توان چندین رویداد بازی را برنامه ریزی کرد. این بازی ها طوری برنامه ریزی شده اند که اعضای تیم بتوانند از خلاقیت، مهارت های ارتباطی و مهارت های حل مسئله خود استفاده کنند. برخی از بازی‌های این دسته عبارتند از: بازی طبقه‌بندی، بازی یخ‌شکن، لوگوی سکه، بازی اسنیک اوج و شکستن بزرگ تخم‌مرغ. همه این بازی ها برای شکستن یخ بین اعضای تیم و جمع کردن همه آنها طراحی شده اند.

ساخت یک قایق

می توانید با کارفرمایان خود وانمود کنید که همه شما در یک جزیره غار شده اید و یک قایق مقوایی بسازید که همه شما را از آنجا دور کند. برای ساختن یک قایق قابل دریا، همه اعضای تیم باید با یکدیگر همکاری کنند، به طور موثر ارتباط برقرار کنند و یک برنامه خوب را اجرا کنند. هتلی که در آن فعالیت را انجام می دهید باید یک استخر داشته باشد تا بتوانید قایق خود را آزمایش کنید.

نتیجه

مفهوم تیم‌سازی اکنون در ساختار برنامه‌ریزی استراتژیک هر شرکتی گنجانده شده است، زیرا آنها دریافته‌اند که انجام فعالیت‌های تیم‌سازی دیگر هزینه‌ای بیهوده نیست، بلکه چیزی است که منجر به موفقیت عظیم می‌شود. نتایج به دست آمده از انسجام واقعی تیم هرگز نمی تواند تضعیف شود.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=2321

مطالب آموزشی روزهای گذشته