Donyar Web
صفحه اصلی / وبلاگ /

چگونه وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنیم

محبوبیت وب موبایل در حال انفجار است. در واقع، تخمین زده شده است که تا سال 2013 بیش از 1.7 میلیارد کاربر وب تلفن همراه وجود داشته باشد. سپس ساختن یک نسخه موبایل پسند از سایت شما یک ضرورت مطلق است.

گوگل یک ایندکس مجزا برای محتوای موبایل دارد و بسیار کوچکتر از ایندکس گوگل برای وب سایت های استاندارد است. بنابراین، رقابت در سئوی موبایل در حال حاضر حداقل است، اما مطمئناً یک بار دیگر افراد نسخه‌های موبایلی وب‌سایت‌های خود را می‌سازند، این موضوع تغییر خواهد کرد. برای اینکه وب سایت تلفن همراه شما در فهرست موبایل گوگل رتبه خوبی داشته باشد در حالی که انجام این کار هنوز آسان است، فوراً شروع به حضور در وب تلفن همراه کنید. در زیر چند نکته برای بهینه سازی وب سایت شما برای کاربران موبایل آورده شده است.

ساده کردن

دستگاه های تلفن همراه دارای فضای محدودی از صفحه نمایش هستند، بنابراین اولویت بندی محتوا ضروری است. تمام محتوای غیر ضروری را حذف کنید و بازدیدکنندگان سایت خود را آسان کنید تا راه خود را پیدا کنند. به یاد داشته باشید: کاربران تلفن همراه حتی نسبت به کاربران دسکتاپ دامنه توجه کمتری دارند زیرا معمولاً هنگام دسترسی به وب در حال حرکت هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، یک وب سایت ساده طراحی کنید که فقط بر روی چند قسمت کلیدی سایت استاندارد شما تمرکز کند که برای کاربران تلفن همراه جالب باشد، مانند صفحه تماس شما و ویژگی جستجوی سایت.

تغییر اندازه تصاویر

از استفاده از تصاویر سنگین و اندازه دسکتاپ در وب سایت موبایل خود اجتناب کنید. تصاویر کوچک برای صفحه نمایش کوچک دستگاه های تلفن همراه مناسب هستند. اندازه تصاویر را در وب سرور تغییر دهید، بنابراین زمان کمتری برای بارگیری آنها در دستگاه های تلفن همراه صرف می شود.

از تشخیص خودکار موبایل استفاده کنید

به جای اینکه به کاربران اطلاع دهید که یک وب سایت تلفن همراه جداگانه دارید و از آنها بخواهید که از آن سایت بازدید کنند، از تشخیص خودکار دستگاه تلفن همراه استفاده کنید تا زمانی که افراد از طریق دستگاه تلفن همراه به آن دسترسی پیدا می کنند، نسخه تلفن همراه وب سایت شما به طور خودکار فعال شود. یکی از قابل اعتمادترین ابزارهای تشخیص خودکار دستگاه تلفن همراه، شناسایی عامل کاربر است.

بازدید از نسخه استاندارد وب سایت خود را برای کاربران آسان کنید

اگرچه این ایده خوبی است که کاربران تلفن همراه را مستقیماً به نسخه موبایل وب سایت خود ببرید، بازدید از نسخه استاندارد سایت خود را برای آنها آسان کنید زیرا ممکن است تمام اطلاعات یا ویژگی های مورد نظر خود را در تلفن همراه پیدا نکنند. نسخه سایت شما می‌توانید در هر صفحه از وب‌سایت خود که به «سایت کامل» شما منتهی می‌شود، پیوند پاورقی قرار دهید، بنابراین کاربران می‌توانند در صورت نیاز به راحتی به آنجا بروند.

عناصر نام تجاری را در وب سایت خود بگنجانید

اگرچه وب‌سایت تلفن همراه شما باید بسیار ساده‌تر از وب‌سایت استاندارد شما باشد، اما همچنان مهم است که عناصر نام تجاری وب‌سایت استاندارد خود را برای ایجاد یک تجربه کاربری سازگار و آشنا به کار ببرید. به عنوان مثال، می توانید از همان پالت رنگ و نماد نگاری در وب سایت تلفن همراه خود استفاده کنید که در وب سایت استاندارد خود استفاده می کنید.

از FLASH یا JAVA استفاده نکنید

بسیاری از گوشی ها از جاوا پشتیبانی نمی کنند و محصولات اپل از فلش پشتیبانی نمی کنند، بنابراین از استفاده از فلش یا جاوا در سایت خود خودداری کنید. در غیر این صورت، بخش زیادی از کاربران گوشی های هوشمند نمی توانند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند.

وب موبایل برای بسیاری از صاحبان وب سایت جدید است، بنابراین فرآیند طراحی یک وب سایت سازگار با تلفن همراه ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد. اما اگر قوانین ساده ای را که در بالا ذکر شد دنبال کنید و نیازهای کاربران تلفن همراه را سرلوحه ذهن خود نگه دارید، مطمئناً در ساخت یک وب سایت موبایل کاربرپسند که ترافیک و فروش را به حداکثر می رساند موفق خواهید شد.

لینک کوتاه :
https://donyarweb.ir/?p=1842

مطالب آموزشی روزهای گذشته