لینک سازی یکی از سخت ترین جنبه های سئو است. به کار سخت، پشتکار و مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارد تا راههای منحصر به فرد و مؤثری برای ایجاد پیوندها به طور مداوم پیدا کنید. در اینجا 7 روش کمتر شناخته شده برای یافتن فرصت های پیوند بالقوه آورده شده است:
1. Blogrolls را بررسی کنید
هنگامی که در حال کاوش در شبکههای بینالمللی هستید و به دنبال فرصتهای پیوند بالقوه میگردید و یک سایت خوب برای نزدیک شدن پیدا میکنید، جستجوی خود را در آنجا متوقف نکنید. اگر سایت دارای وبلاگ است، از همه سایتهایی که به آن لینک شدهاند دیدن کنید. اگر سایتهای فهرستشده نیز محتوای باکیفیت و مرتبط با صنعت شما ارائه میدهند، به آنها نیز نزدیک شوید.
2. فهرست ها را کاوش کنید
10 پست برتر وبلاگ، لیست های توییتر و سایر لیست های انتخاب شده منبع عالی فرصت های پیوند هستند. برای مثال، اگر وبسایتی دارید که گوشیهای هوشمند بلکبری را میفروشد و میخواهید از وبسایتهای دیگر درباره تلفنهای هوشمند بلکبری لینک دریافت کنید، به فهرستهای توییتر مرتبط با تلفنهای هوشمند بلکبری نگاه کنید تا فرصتهای پیوند بالقوه را پیدا کنید. همچنین می توانید منابع بالقوه پیوندها را با استفاده از موتورهای جستجو برای جستجوی لیستی از بهترین یا 10 وب سایت برتر بلک بری بیابید.
3. در انجمن وبلاگ نویسی مهمان شرکت کنید
یکی از سریعترین و آسانترین راهها برای یافتن فرصتهای پیوند، جستجو در انجمنهای وبلاگنویس مهمان، مانند My Blog Guest یا Guest Blog Genius است. این سایتها، که برای کمک به وبلاگنویسان در یافتن وبلاگها برای ارسال پستهای مهمان و کمک به وبلاگها در یافتن پستهای مهمان برای میزبانی، طراحی شدهاند، در زمان ایمن کردن فرصتهای پیوند در زمان صرفهجویی میکنند. با این حال، همه سایتهای فهرستشده در انجمنهای وبلاگ نویسی مهمان از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، بنابراین مراقب باشید که مقالات خود را به کدام سایتها ارسال میکنید.
4. ببینید چه صفحات فیس بوک وب سایت های هدف خود را “مانند”
میتوانید با نگاه کردن به صفحات فیسبوک وبسایتهایی که میخواهید از آنها پیوند دریافت کنید یا قبلاً از آنها پیوند دریافت کردهاید، به راحتی سایتهای مرتبط را بیابید و بررسی کنید که چه وبسایتی را «دوست دارند». برای مثال، اگر میخواهید پیوندهایی برای وبسایت لوازم مهمانی خود دریافت کنید، میتوانید به «لایکهای» یک وبسایت برنامهریزی مهمانی در فیسبوک نگاه کنید تا منابع پیوند مرتبط را پیدا کنید.
5. به دنبال افرادی باشید که موضوعات مرتبط را توییت می کنند
با جستجو در توییت ها و نمایه های توییتر به دنبال افرادی بگردید که در مورد یک موضوع خاص توییت می کنند. همچنین می توانید از ابزار پولی مانند Tweet Adder برای پیدا کردن و دنبال کردن خودکار کاربران مرتبط توییتر استفاده کنید.
6. لینکدین را جستجو کنید
با جستجوی لینکدین مخاطبین مرتبط را پیدا کنید. جستجوی لینکدین یک راه عالی برای یافتن وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و سایر افرادی است که صاحب وب سایت هایی هستند که فرصت های پیوند خوبی را ارائه می دهند. اگر نام وب سایت یا شرکتی دارید اما آدرس ایمیل شخص خاصی را که در آنجا کار می کند نمی دانید، لینکدین را جستجو کنید تا با افراد آن وب سایت یا شرکت ارتباط مستقیم برقرار کنید.
7. از HARO استفاده کنید
سرویس کمک به خبرنگار (HARO) پیتر شنکمن یک ایمیل روزانه است که سوالات خبرنگارانی را که به دنبال مصاحبه با افراد در مورد موضوعات مختلف هستند، ارائه می کند. در ایمیلهای HARO مشترک شوید و وقتی سؤالی مرتبط با حوزه تخصصی خود پیدا کردید، پاسخ دهید و سعی کنید مصاحبه ای را تضمین کنید. اگر بازخورد شما منتشر شود، احتمالاً پیوندی به سایت خود دریافت خواهید کرد.